Pco och medicineras med metformin?
Hej, är det någon här som medicineras med metformin för sin pco?
Hej, är det någon här som medicineras med metformin för sin pco?
Hej jag gick ett tag på metformin men då min mage inte riktigt klarade av de så fick jag sluta med det.. fungerar de så tror jag att de är en bra medicin..
Hur länge har du ätit dem?
Hej, hur mycket åt du? Jag började med 1st i två dagar sedan ökade till två om dagen, 1st till lunch och 1st till middag. Fick du dessa utskrivet från din gyn?
Jag började som du men då min mage sa ifrån så fick jag ta 1/4 i tre-fyra dagar å sedan åka till en halv å så vidare.. Men min mage fixade inte en full dos så jag slutade med den..
Efter denna graviditet så tänkte jag försöka köra på med dem igen, för att få iordning på vikten efter två graviditeter..
Jag fick dessa utskriva av min gyn..
Hur länge har du ätit dom? Gått ner nått i vikt?
Är du gravid nu? Grattis isåfall:)
Jag är normalviktig, 163cm och väger 54kg. Jag har inte gått ner i vikt, det positiva med metformin är att min hud har blivit bättre och fjunen som jag hade på ansiktet har försvunnit, bara plus. Nu hoppas jag att jag ska lyckas bli gravid. Jag har knaprat på tabletterna i snart 3 veckor.
Jag köpte metformin i utlandet så jag har ingen läkare i Sverige som kan skriva ut till mig. Tänkte boka tid hos vårdcentralen och hoppas på att få någonsin läkare att skriva ut tabletterna till mig.
Får du metformin för din pco av gyn?
Ja vi är gravida nu, andra barnet.. Första tog ca sju år på sig.. Under dessa sju år så har jag provat på pergotime, metformin, försökte gå ner i vikt, gjort två misslyckade ivf:er.. Gjorde sista försöket på ivf ht 12 så sa vi nu ska vi jobba hörnet hela 2013 å tjäna pengar så vi kunde göra egen finansierade försök, men så plussade jag på våren 2012. Blivit spontan gravid.. Födde sonen i dec 13..
Sa sedan att med tanke på att sonen tog 7 år på sig så börjar vi nästan med en gång att få ett syskon.. Så när sonen var runt sju månader plussade vi igen, spontan..
Å jag som kanske har två-tre äl per år lyckades pricka in dem båda ggr..
Kommer blir ca 15 månader mellan våra barn, har beräknat fl den 31/3 nu..
Så underbart att höra. Rena turen med andra ord! Vet du hur ditt TSH värde ligger/låg innan du blev gravid?
Hur mår du?
Medicineras du med något nu?
Jag var hos min gyn idag. Frågade vad jag kunde göra åt min pco, hon svarade att jag inte kunde göra något nu när jag vill bli gravid, sedan kunde jag medicineras med p-piller.
Jag nämnde metformin men det tyckte hon absolut inte att jag skulle ta pga at jag inte är överviktig. Jag förklarade för henne att alla med pco inte är överviktiga... Hon var så ointresserad. Jag ska träffa en läkare på vårdcentralen nästa vecka för att fråga om han kan skriva ut recept på metformin.
Om jag inte lyckas få någon läkare att skriva ut det pt mig, skulle jag då kunna köpa en burk av dig innan mina tabletter tar slut? Vore jätte snällt om det är ok för dig.