Testa Jättenattljusolja!!
Hej.
Tänkte komma med ett tips till er som försökt bli gravida men inte lyckats.
Jag har alltid haft svårt att bli gravid men har ett barn på 9 år.
Innan jag fick honom hade vi försökt ett tag men gav upp o tänkte att vi tar tag i det senare i livet o jag började plugga.
I skolan läste vi näringslära mm vilket innebar att jag la om mina kostvanor lite men framförallt så la jag till lite vitaminer som jag saknar då jag är allergiker.
En viktig del tror jag själv var jättenattljus-olja eller även kallad nattljusolja.
Efter att ha ätit den knappt en månad så visade det sig att jag var gravid utan att vi ens försökt få barn.
Nu några år senare har jag inte kunnat bli gravid igen efter den första gången.
Men började med 5:2 diet och la till vitaminer. Även denna gång jättenattljusolja och omega 3.
Till saken hör också att jag på grund av en förkylning fick kortisontabletter i samma veva, (har läst att vid ivf får man kortison för att slemhinnorna i livmodern ska bara mer välkomnande för ägget så att det kan fästa).
Hade knappt fått i mig vitaminer i 1 månad o kört på 5:2 dieten i två veckor innan jag inser att mensen är försenad.
Och jajamen + på stickan!
Värt att testa om ni försökt länge.
Tror att den innehåller vissa hormoner och även har en smörjande funktion då den hjälper vid PMS.
Jättenattljusolja finns i hälsokostbutiker.
Ett stort lycka till er alla som går och längtar där ute!