• Kroken

Kläder på barn i babyskydd?

Har en 5-månaders som sitter i aktas babyskydd. Vi har fram till nu haft en babywrap som jag sytt i babyskyddet. Det har varit helt suveränt bra! Den har fungerat utmärkt så länge hon varit så liten att hon sovit mest i babyskyddet när vi varit iväg till affären m.m. Men nu är hon lite större och sover inte alltid i babyskyddet när vi t.ex. är och handlar utan vill då komma upp. Det blir ju lite tokigt eftersom hon endast har innekläder på sig. Så hur klär ni era barn i babyskyddet? Jag funderar på raggsockor, stickad kofta, mössa och fleecefilt över. Det ska dock fungera även när jag behöver bära henne från bilen och in på affären eller flytta över henne till vagnen från bilen. Men visst borde det räcka i klädväg? Vi bor i Södermanland så det är inte superkallt.

• Svar på tråden Kläder på barn i babyskydd?
  • tuntemattomana
    StupidQuestion skrev 2015-01-26 13:43:18 följande:

Hade alltid overall som jag öppnade när vi kom in i bilen, affären, osv.

blir inte det knöligt när bältet ska på?
  • Gladhannapanna

Vi hade alltid fleeceoverall i bilen. Funkade jättebra! En filt över ibland om det var riktigt kallt innan bilen värmts upp. 

• StupidQuestion
    tuntemattomana skrev 2015-01-26 13:46:19 följande:

blir inte det knöligt när bältet ska på?

Det var en handstickad overall. Väldigt tunn och otroligt varm.
  • Leola

Vi använde en varm filt att svepa in dottern i den korta bit man gick med henne i famnen mellan bilen och affären t.ex. när hon var lite mindre. Och så hade hon på sig vanliga kläder, raggsockor och en fleecejacka i babyskyddet.

• soundtrack

Vi kör alltid med innekläder, tjockare tröja/kofta, mössa och tossor och så filt över det. Sveper filten runt henne om vi måste lyfta upp henne ute. Hon är väldigt varm av sig så overall i bilen blir för varmt.

Dottern är nu 5 mån och vi bor i Östergötland, så inte så kallt här just nu.

• Gina43

Overall i vindfleece? De brukar vara lite tunnare. Funkar även fint utomhus vår och sensommar/höst, så de är användbara. Köp en begagnad från PoP på Tradera eller på Blocket.

• Kroken

Tack för svar! Bra att få höra hur andra gör Att inte ha för mycket kläder i babyskyddet (eller i bilbarnstolen som vi snart byter till) har ju främst att göra med säkerheten! Men jag vill ju inte att bebisen ska frysa. Min lilla är också varm av sig så vi kör på det jag tänkte. Kofta/fleecejacka, mössa och sockor/tossor. Sen en filt att ha över henne och som jag sen kan svepa in henne i om vi behöver gå en bit ute.

• Natulcien

Vår son satt alltid i enbart innekläder i babyskyddet. Sen hade vi mössa på honom under den kalla årstiden, samt la en gosig filt över honom som också fungerade att svepa om honom om vi behövde bära honom någonstans.

Svar på tråden Kläder på barn i babyskydd?