SandraS23 skrev 2015-01-27 07:24:57 följande:
Det har du så rätt i första är ju alltid första och andra är ju andra man har redan gått igenom det en gång även att mina förlossningar skildes åt. Min första fick jag göra akut kejsarsnitt med och min andra gick allt som det skulle inom loppet av 5 timmar så det är väl den upplevelsen som är det stora kanske. Min mans familj tycker det är naturligt med många barn de hade själv många dock var inte alla biologiska utan det finns också halvyskon. I min familj är det bara jag och min bror så men mina föräldrar har många syskon så kanske i närmsta familjen kanske det inte spelar någon roll men vänner och bekanta runt omkring kanske reagerar. Men bara jag och min man bet vad vi vill och gör så löser det sig väl. Funderar ni på en nr 4 också?
Det blev snitt med första här också. Andra fick jag föda vaginalt och det är jag tacksam för. En otroligt häftig upplevelse! Tredje var ute på 18 minuter så jag hann inte med någon smärtlindring, men det var ändå en fantastisk förlossning. Otroligt vad kroppen kan klara av! En halvtimme senare hade jag duschat, gjort mig i ordning och var redo att åka hem. :D
Nä, fyra barn har vi inte tänkt, men man kan väl säga att skulle jag bli gravid så blir det fyra, för jag skulle inte kunna ha ihjäl min avkomma. Vi har fem missfall bakom oss så för oss är det väldigt tydligt ett mirakel att få levande barn. Det enda bekymret i det läget är väl att skulle behöva köpa nya bilar. :p Men, som sagt - vi har inte för avsikt att få fler barn.