• poppe72

Dottern får inte hjälp

Min dotter i åk 7 får inte hjälp av sin matte lärare. Hon har jobbigt med matte och behöver hjälpen men det har hänt att hon räckt upp handen i 20 min utan hjälp fast läraren bara sitter och tittar ut över klassen. jag har tagit upp detta med klassföreståndaren men det händer igen. När hon får hjälp så blir läraren sur om hon inte förstår. vi försöker hjälpa henne hemma och en gång när hon var stolt över vad hon gjort hemma så trodde inte hennes lärare på henne och trodde att det var jag som gjort talen.  borde jag kontakta rektor i morgon?

• Svar på tråden Dottern får inte hjälp
  • Mercurialis

Jag har svårt att tro att ditt barn är det enda barnet som behöver hjälp på mattelektionerna. Det är smått otroligt att det inte blir kaos i klassrummet, om eleverna inte får hjälp och läraren sitter i 20 minuter och tittar på klassen.

Har du pratat med läraren själv? Gör det innan du kontaktar rektorn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Minza83

Det ska dessutom finnas extra stöd att få för de som behöver .. Prata med rektorn imorrn så får denne påtala för den usla läraren att det är dennes ANSVAR att alla elever når läromålen!

• viseversa

Oj vilken usel lärare som inte bryr sig när någon elev räcker upp handen och behöver hjälp. Klart du ska kontakta rektorn.

• Oleg

Ja, ring i morgon! Såna S.k. lärare ska bort från skolans värld! Medans andra med knappa resurser jobbar häcken av sig och lyckas få alla barn med på tåget sitter vissa av tiden! Hade denne lärare haft något som helst kunskap skulle han veta att barn kan låsa sig i stressande klassmiljö, kunna helt andra saker hemma eller i lugn grupp.

Precis såhär är det för oss, och jag ska kämpa till världens ände för mina ungar. Skolverket kan du ringa, och kommunen. Det är olagligt att inte ge stöd.

• poppe72

Jag kommer gå dit imorgon och reda ut detta att hon har jobbigt med matte är en sak men hon måste ju få stöd. och jag kan hjälpa henne till viss del men jag är ju inte utbildad lärare.

• Drottningen70

Usch så jag känner igen det där. Hur armen värkte efter att ha suttit i 20 minuter kommer läraren äntligen förbi, rafsar ned en snabb visning som jag inte alls hängde med på och går sedan vidare och tillbringar betydligt löngre tid att vägleda de som var långt fram. Jag satt hela jäkla lektioner med armen i luften...

• poppe72

Har nu pratat med rektor och hon skulle prata med berörda lärare och återkoppla till mig.

• poppe72

Fick nyss ett samtal av rektorn som pratat med matteläraren och skall på ett möte med dem om två veckor bra att rektorn tog detta på allvar.

Svar på tråden Dottern får inte hjälp