ont i själen idag. .
Vill bara skriva av mig och söka tröst om ni har någon? Åker verkligen berg och dalbana i barnlösheten. Just nu befinner jag mig på botten på alla plan. Jag känner mig bara som en spillra. Efter 8 års längtan, 5 ivf och olika behandlingar mm så är det väldigt svårt att tro att vi någonsin kommer att lyckas, och det gör mig så ledsen. Har ändå accepterat att " någon annan" styr över detta i vårt fall och att det kan bli kostsamt. Funnittröst i att alla får olika problem i livet. Men så igår kom misslyckandekänslan över mig , då jag var ensam kvinna bland 13 övriga på en möhippa, där alla har barn utom jag. Såklart blev det en massa barnprat och jag kände mig bara utanför och konstig. Det kom några tårar då och då som ingen såg. Ingen fråga, då nog de flesta förstår att vi har svårt, men jobbigt ändå. . Och idag fick jag vetskap om två par till i min hemby som väntar smått. Bara sådär, , efter en kort tid tillsammans. Jag känner mig nedslagen av universum och kan inte förstå hur det ska kunna gå att hitta livskraft? Jag är bara en spillra och orkar inte mer. Vet inte om det finns ett mål på denna resa och hur långt det är kvar i så fall? Känner oss så ensamma, men vet att det är många i vår situation. . Nä, usch idag var en jobbig dag. Jag förstår inte hur det kan gå så lätt för vissa? ?? Vad är meningen? Hur orkar ni andra och hur tacklar ni barnbesked? Dela med er av råd och tips på förhållningssätt om ni vill?
Jag brukar klara av att tänka på allt man har som är bra, men just idag är du svårt. Jag har blivit en förändrad person, till det sämre, av allt detta. Tyst, osocial, osäker. .. Men ändå stärkt på samma gång. Jag vet om hur mycket vi kämpar och jag känner mig stolt över det. Vi är bra människor och har inget att skämmas över, ändå dras jag med en känsla av misslyckande. Det känns som mitt fel att jag inte kan göra min man till pappa. Vet inte vem jag ska bli arg på. .. Hur har ni orkat med allt, ni som varit i liknande situation?