• LisaaasH

Vad har hänt med min hårbotten?!

I ungefär någon månad så har min hårbotten blivit konstig. Jag trodde inte att det var något i början men nu är det verkligen ett problem! Om jag river mig i hårbotten får jag någon vit beläggning under naglarna som luktar jättekonstigt! Den har samma konsistens som typ fett/olja fast tjockare. Det faller inte av och det kliar inte mer än vanligt. Har googlat lite på mjäll men hittar inte direkt något som skulle kunna vara det. Har typ alltid använt samma schampo, Aussie miracle moist och likadant balsam. Jag använder dock bara balsam i topparna. Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Vad har hänt med min hårbotten?!
  • LisaaasH

Tog lite närbilder med blixt efter att jag publicerat inlägget, det är ganska fett runt öronen och det ser ut som såna mjäll "prickar" på vissa hårstrån. Har dock inte fått några kommentarer av vänner/familj. Det har aldrig fallit av som jag har märkt på mina axlar. Låter detta som mjäll? Är det fet eller torr eller har jag fet hårbotten? Kan någon tipsa om typ något schampo som inte är för dyrt och funkar bra?

• isbjörnen

Syns det någonting i hårbotten när du kollar? Isådall kan der vara psoriasis .

Ingen jävel bryr sig
Svar på tråden Vad har hänt med min hårbotten?!