• Goding

tårta till 1åring

Hej vi ska ha kalas den 31 och har beställt dessa tårtor till sonen som fyller ett år. Kan han oxå äta av dessa eller är det dumt att ge honom det?

Bamse tårtan
    Två chokladbottnar och en vaniljbotten med center mousse och hallon fyllning?

Lilleskutt tårtan baby blå
    med 2vaniljbottnar och en choklad med vitchokladkräm-mousse och blåbärsfyllning?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden tårta till 1åring
  • Frontline

Så länge han inte är allergiskt mot nåt i tårtan så är det väl ok...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • kenneth768768

På vilket sätt vore det dumt?

Vill du kanske inte börja ge honom sötsaker eller är han kanske allergisk mot ngt i tårtan, eller annan anledning?

• Goding

Han är inte allergisk men tänkte om det är alldeles för sött och jag "klassas som dålig mamma" om han får äta av den.?! Hur har ni gjort till era ettåringar? Många ger ju bara sockerkaksbotten men hallon o chokladpudding och täckt med grädde. Dom jag beställt ät ju kanske ännu sötare.. Mer socker mängder kanske.?

• Frontline
    Goding skrev 2015-01-25 00:13:12 följande:
    Han är inte allergisk men tänkte om det är alldeles för sött och jag "klassas som dålig mamma" om han får äta av den.?! Hur har ni gjort till era ettåringar? Många ger ju bara sockerkaksbotten men hallon o chokladpudding och täckt med grädde. Dom jag beställt ät ju kanske ännu sötare.. Mer socker mängder kanske.?
    Våra barn har fått en sockerchock på sin 1 årsdag.
    Nu äter dom ju inga mängder så det är ju inget att oroa sig för...

Japp vi är förmodligen dåliga föräldrar men barnen mår bra är inte överviktiga och har inga hål i tänderna...
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Goding skrev 2015-01-25 00:13:12 följande:

Haha nej herregud... Klart ungen ska ha tårta, men är det marsipan på den? Tänkte om det är riktig marsipan med mandel i så var lite varsam om den inte har ätit mandel förut, nötter är ju lite sådär i mina ögon att laborera med.
  • Goding

Nej han får ju inte en normal stor bit tårta då klart ???? men ni tycker inte det är ett stort NEJ att smaka iaf! :) skönt det!

• Goding

Det är inte marsipan utan nått annat kommer inte ihåg vad det heter nu men förkortningen var SP..marsipan gillar inte jag så var lite ego där och skippa det. ????????????

• Frontline
    Goding skrev 2015-01-25 00:18:37 följande:
    Nej han får ju inte en normal stor bit tårta då klart ???? men ni tycker inte det är ett stort NEJ att smaka iaf! :) skönt det!
    Förstår dina frågor om det är ert första barn...
    Har man fler barn brukar man oftast tulla på regeln med socker och sött tyvärr.
    Är ju inte lätt att förklara varför barnen som är äldre för smaka på godsaker medans den minsta får en bit morot ...
Svar på tråden tårta till 1åring