• vilkenresa

Ivf - Januari 2015

Hej!

Känner mig så ensam och vilsen i min resa! Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle hamna här! 

Slutade med p-piller Augusti 2012, satte igång bebisverkstaden i Juli 2013. 
    I åtta månader prickade vi in ägglossningen varje månad (tog äl test) innan jag blev gravid, slutade i mf i v. 9.

Den 10e Juni 2014, när vi försökt i elva månader totalt gick vi på en fertilitetsutredning, den 12e Augusti 2014 fick vi svar. Sambons spermier var sååå bra och allt var helt normalt med mig och jag hade sååå bra äggantal mm. Vi var oförklarligt barnlösa.

Den 24e November fick vi komma till Ivf kliniken i Huddinge och fick veta att vi skulle få göra det korta programmet med start på mensen i Januari.

Självklart fick jag ingen äl i Januari förrns dag 23 i cykeln och var beredd på att börja blöda två veckor senare. Tre dagar efter äl kom mensen ( Måste missat äl och fått utslag för att mensen var på g)

Ringde till ivf kliniken den 15e Januari, började med gonal f 125 den 16e Januari. Tog den sprutan i fyra dagar. Den 20e Januari undersökte dom mig och sänkte dosen till 75. Den 20-21 tog jag gonal-f 75 och orgalutran 0.25. In igen på Torsdag den 22a  för koll, fick ökad dos till 100 på gonal-f. In igen idag fredag och tog ikväll gonal-f 100 och sista sprutan orgalutran.

Imorgon Lördag den 24e ska jag ta Ovitrelle (Ägglossningssprutan) Och på Måndag den 26e ska jag plocka ut äggen och om allt ser bra ut fortfarande ska dom sätta in embroyt på Onsdag den 28:e!

Allt ser alltså jätte bra ut med oss båda och jag har idag 9 stora fina äggblåsor och dom trodde på kanske 14 på måndag.

Finns det någon som är oförklarligt barnlös och har gjort ivf på Huddinge som det gått bra för?

Han sa även att livmodern såg ut att förbereda sig fint för ägglossning.

Jag är livrädd att ivf försöket inte ska lyckas. Samtidigt fattar jag inte varför det inte skulle det när allt ser så bra ut? Men ändå har vi inte lyckats bli gravida på 1 1/2 år (förutom mf), fast allt ser så jäkla bra ut?

Behöver solskenshistorier!!

Svar på tråden Ivf - Januari 2015