• QueenBeee

Mår konstigt varje gång jag har ätit sushi?

Det är inte så att jag brukar må illa, men många gånger känner jag mig lite konstig efter att ha ätit sushi. Inget som gör ont heller. Sist jag åt sushi var vid lunch idag och senare mådde jag så igen.
    Är det nån mer som brukar känna något åt det hållet eller har en teori om att det är något jag inte tål?
    Jag brukar äta lax, avokado och omelett och har flera olika ställen att beställa från, så var jag köper maten tror jag inte spelar någon större roll.
    Min teori är att det kan vara sättet som själva laxen brukar "tillagas".

• Svar på tråden Mår konstigt varje gång jag har ätit sushi?
  • QueenBeee
    Tines skrev 2015-01-21 16:05:18 följande:

Sluta ät det så du inte utvecklar en allergi.

Det vore kanske en bra idé.
    Jag gillade inte ens sushi förrän hösten 2013 tror jag, sen har det blivit en del, så jag bör kanske åtminstone tona ner det.
  • Lindir

Det kanske är för att du undermedvetet anar att det inte är så jävla gott.

Rude and not ginger
  • Mascaraklumpar

Kan du äta avokado, lax, ägg, soja osv i andra sammanhang?

• QueenBeee
    Mascaraklumpar skrev 2015-01-21 16:52:19 följande:

Kan du äta avokado, lax, ägg, soja osv i andra sammanhang?

Inga problem egentligen (älskar både lax och avokado), men jag fick en allergisk reaktion av ägg en gång när jag gick på dagis och äter det ytterst sällan efter det. Det har gått bra efter den enda gången, men bara för att vara på den säkra sidan. Jag kan dock äta saker som innehåller ägg utan några som helst problem.
  • QueenBeee
    rfoto skrev 2015-01-21 17:16:45 följande:

Äter du sjögräset varje gång?

Yes. Både sjögräset och, om möjligt, algsalladen.
  • rfoto
    QueenBeee skrev 2015-01-21 17:18:28 följande:
    Yes. Både sjögräset och, om möjligt, algsalladen.
    Testa slopa all sjögräs nästa gång. Är själv allergisk mot nori och wakame. Däremot inte mot blåstång.
  • QueenBeee
    rfoto skrev 2015-01-21 17:20:18 följande:
    Testa slopa all sjögräs nästa gång. Är själv allergisk mot nori och wakame. Däremot inte mot blåstång.
    Jag tänkte försöka prova eliminera något varje gång framöver för att se om jag kommer på något som jag reagerar mer eller mindre på. Börjar med den huvudmisstänkta laxen.
    Tack för tipset! 
  • BuoBä

Det är väldigt lätt att äta alldeles för fort och utan att tugga ordentligt när man äter sushi. Det kan ge illamående, har jag lärt mig den hårda vägen. Testa att ta det lite långsammare nästa gång och se om det hjälper.

Svar på tråden Mår konstigt varje gång jag har ätit sushi?