• Pyssilullan

Ni som har Bugaboo Buffalo! Hjälp!

Hej!

Tänkte köpa en Bugaboo Buffalo till bebisen som är beräknad till försommaren.
    Har hittat en begagnad -14 modell som jag troligen kommer köpa.
    Säljaren har dock sittdelen på nu - Och kommer skicka liggdelen till mig i efterhand med spårbar frakt då hon hade liggdelen hos sina föräldrar flera mil bort.

Nu undrar jag om det är lätt för mig att lära mig vagnen och lära mig få dit liggdelen själv? Är det något komplicerat eller ser jag direkt hur jag byter?

• Svar på tråden Ni som har Bugaboo Buffalo! Hjälp!
  • LFZ82

Nu har min buffalo inte kommit än, men det verkar superlätt att byta sittdel/liggdel. Bara två knappar och sen lyft. Sen trycker du bara ner i fästena så att det säger klick. Kan göras med en hand.

Googla bugaboo buffalo så hittar du en video från företaget där en kille visar alla funktionerna.

• Pyssilullan

OK tack - Sen ska man alltså "knäppa" på sufletten då till liggdelen också antar jag?

Nu har jag hittat en begagnad och vill ha råd! ÄR Detta ett rimligt pris?
    Två ägare (den första blev gravid igen direkt och valde att byta till dubbelvagn)
    Årsmodell - 14
    Svart Chassi
    Topsett i neutral färg
    ligg/sittdel
    Mugghållare
    1 handtagsskydd
    1 svart liggdelslock

- 8900 Kr

Ska jag köpa? Eller är det ett överpris?Känns ju sjukt dyrt för en begagnad vagn, men dom ligger väl kanske så i pris? Svårt att veta!

• LFZ82

Det är ett bra pris, tror en ny går på 12500 i Sverige. Jag har dock beställt min på babyplus.nl (i Holland) för bara några hundra mer än det. Då får du även 3 års garanti, vilket du inte får om du köper i 2:a hand.

• Pyssilullan

Så såvrt att veta - Fler som har synpunkter? Vet att Holland har bra priser, men tänkte att nu slipper jag beställa samt att jag får dessa 3 med då:
    1 Mugghållare
    1 handtagsskydd
    1 svart liggdelslock
    Men vet ändå inte HUR jag ska göra! GASH! HJÄLP!!

Svar på tråden Ni som har Bugaboo Buffalo! Hjälp!