• Rockabilly

barnlöshet utredning?

Hej ni som har gjort en barnlöshet utredning
    Vad var "felet" att ni inte blev gravid? Vad gjorde ni åt det fick ni pregotime? ivf osv?
    hur lång tid tog det innan in blev gravida efter utredningen ?
    Nyfiken ska på första mötet den 29/1 SkrattandeSkrattande
    Vill veta så mycket som möjligt Glad

• Svar på tråden barnlöshet utredning?
  • Riktigragger

Gjort/gör utredning på en privat klinik i Norrbotten. 
    1,5 månad tog själva utredningen och fick reda på att jag inte har ÄL och att jag har hypothyreos (låg ämnesomsättning) och måste äta Levaxin mot detta.
    Väntar nu på att få till dessa värden innan vi fortsätter med vidare behandling mot ingen ÄL om det kommer att behövas.

• Jag är bara jag

Oförklarlig barnlöshet,men det visade sig efter flera IVF.er att jag hade dålig äggkvalitet. Vi gick vidare med ED. Många fel upptäcks först vid IVF;men då finns det ju hopp när man vet vad felet är.

• Thotis90
    Rockabilly skrev 2015-01-20 13:44:12 följande:

Hej ni som har gjort en barnlöshet utredning
    Vad var "felet" att ni inte blev gravid? Vad gjorde ni åt det fick ni pregotime? ivf osv?
    hur lång tid tog det innan in blev gravida efter utredningen ?
    Nyfiken ska på första mötet den 29/1 SkrattandeSkrattande
    Vill veta så mycket som möjligt Glad

Vi blev stämplade som oförklarligt barnlösa efter att vi gjorde vår utredning, men 1 år senare bad jag återigen om att få göra en titthålsoperation och det visade sig då att jag har endometrios som jag misstänkte. Operationen visade att det mesta av härdarna satt mellan urinblåsan och livmodertappen och det är ju genom livmodertappen och vidare genom livmoderhalsen som spermierna tar sig för att befrukta ett ägg, så med största sannolikhet är det endometriosen som gör att jag inte blir gravid. 

Jag opererades 18/11-14 och härdarna opererades bort. Fertiliteten kan öka i samband med det, så när jag har fullgjort min behandling (minipiller) i maj så ska vi försöka igen. Vi försökte i 3 år innan jag fick min diagnos. 
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Borkafjäll

Riktigragger: Vilken klinik var du till i Norrbotten?

Går det fortare att göra en utredning via en privatklinik?

Är rädd att de ska säga att jag är överviktig och måste börja med att gå ner i vikt. (Något som jag redan jobbar hårt på.)

Vi har försökt få barn i 1,5år drygt och nu vill man bara att det ska hända!

Svar på tråden barnlöshet utredning?