• kicki1980

barnvagnar adapter syskonvagn?

Hej

jag är ny här men jag har redan många frågor.

Vi har en pojke på snart 13 månader och vi planerar nu ett barn till. Låt oss säga att han kommer vara ca 2.5 år när det föds.

Jag har nu några frågor gällande en del.

1. Syskonvagn, är det värt det? Hur länge efter de fyllt 3 behöver man ha vagn till den åldern?

Om inte syskonvagn...:

2. Jag funderar på att byta vagn till en emmaljunga edge duo pga att den är rymligare än den vi har, brio happy. Jag har även ett brio primo babyskydd som ännu är i bruk att använda. Samt en adapter till vagnen till den. Då kommer frågan. Passar den adaptern på en emmaljunga edge så att jag kan ha mitt brio babyskydd på nya vagnen?

Jag har försökt hitta svaren på internet utan någon större framgång. Hoppas på bättre lycka här.

Tack!

• Svar på tråden barnvagnar adapter syskonvagn?
  • Anonym (.)

Hej. Vår son är 18 månader och vi börjar planera för syskon som vi hoppas kommer när han är 2,5-3 år. Vi hoppas på att slippa syskonvagn och kommer inte köpa någon från början. Vi kommer istället köra på ståbräda till vår bugaboo buffalo. Sen har vi ev tänkt köpa till en extra ram till som vi kan sätta på sittdelstyget på. På så sätt kan vi lätt växla mellan liggvagn och sittvagn. Då kan vi ha stora barnet i vagnen och bebisen i sele. Vi har en lite halvskruttig dagisvagn också som vi kan ha när vi är två som kan dra vagn men då jag är hemma själv på halvtid har vi kommit på den andra lösningen. Sen vet man ju aldrig hur det blir. Kommer stora barnet fortfarande sova på dagen t ex? I såna fall måste vi kunna lösa det så att han kan sova i en vagn när man är ute på språng. Den nya bebisen kanske hatar sele/bärsjal och älskar vagnen. Men vi tänker som så att vi inte vill lägga ut en massa pengar på en vagn som vi ev inte kommer använda särskilt mycket. Vi testar alternativa lösningar först och visar det sig att det blir nödvändigt med en syskonvagn kommer vi köpa en begagnad.

Svar på tråden barnvagnar adapter syskonvagn?