• a88

semper ersättning

Hur värmer ni sempers mordermjölkersättningen?

Hur noga är ni?

Tvättar ni händerna före ?

Jag kokar vatten och har i termos sen kokt kallt vatten i en annan termos som jag blandar typ 50/50 sen i med pulver..

tvättar eller spritar alltid innan jag gör ersättning.

Gossen är 3 månader. Och som jag förstår ska man va så här noga fram till 6 mån ålder?

Så hur gör ni?

• Svar på tråden semper ersättning
  • idis78

Vi har kommunalt vatten. Tog vatten från kranen, blandade i pulver, värmde i micron. Normal handhygien.

• Nyfikna72

Ja det är mycket man ska här i livet men lite rim och reson skadar inte. Ts låter lite lätt överdriven även om tanken är god.

• solros68

Jag kokade vattnet till han var runt 3 månader, efter det tog jag bara vatten ur kranen. Vi har kommunalt vatten.

• solros68
    solros68 skrev 2015-01-19 19:58:34 följande:

Jag kokade vattnet till han var runt 3 månader, efter det tog jag bara vatten ur kranen. Vi har kommunalt vatten.

Glömde att skriva att jag har normal handtagen.
  • Nyfikna72

Vi har sex barn totalt, endast vatten ur kranen och micro. Dessutom normalt med skit i hörnen.....inte hade vi nån sån där tingest man gör rent flaskorna med heller.

• Fjärrkontrollen

Kokar vatten som förvaras i kylen. När det är dax för mat så tvättar jag händerna, mäter upp, skakar och värmer i mikron. 
    Han är 9 veckor. 

• a88

Ja detta med handhygien är väl en arbetsskada ;)

Tack för svar. Kanske är lite väl noga, men ha ju bara haft sempers linjer o gått efter o enligt där är det ju så himla noga med kokt vatten o 70 gradin när pulvret ska i. Tittade på deras video o fick en känsla av att hon som stod där i lugn o ro o blandade ersättning o kylde den inte hade en skrikande hungrig bebis i närheten ;)

• Nyfikna72

Dessutom måste instruktionerna vara av den arten att de inte riskerar att bli ansvariga om något händer..........vi svenskar är nog ganska bortskämda med extremt bra vatten och då kanske behovet av kokning är sekundär men på andra ställen kan det ju vara annorlunda.

Svar på tråden semper ersättning