Igår bestämde jag mig för att helt avsluta amningen..
På lördag börjar jag jobba och jag är inte hemma förrän ca 23.00.
Pratade även med min BVC sköterska som tyckte jag värkade ha en bra plan på det hela och att jag mår så dåligt av att amma nu så måste sluta tvärt.
Pappan kan verkligen inte alls ta barnet, barnet vill bara vara hos mig vilket även det är påfrestande och jag måste få en paus ibland så jag inte går in i väggen.
Jag har verkligen inte sovit mer än mellan 2-4 timmar per natt sen 4 månader tillbaka, och med två andra mindre barn så funkar inte dagarna när man inte orkar.. Ögonen går i kors. En del säger att man inte ska sluta tvärt en del tycker det är bra..
Jag hade gärna fortsatt amma nångång för jag tycker det är mysigt.
Men pappan måste kunna söva barnet nu han måste bli mer delaktig då han ska vara hemma nu tills augusti och vara pappaledig.
Så vi började igår. Jag tog första striden.. Han åt kanske 0.5 dl välling ur pipmugg och sen gick vi in och la oss.. Det tog 25 min innan han somnade. Han krälade sig försökte tutta på mig, fick två sugmärken på nyckelbenet för han började tutta där.. En del skrik men inte så jätte illa.. Han avskyr att bli kramad när han är arg. Så jag klappade och tröstade honom med närhet.
Tillslut somnade han med sin kind på min.
Han vaknade kanske 5-6 ggr inatt och skrek och försökte leta bröstet. Men jag gav inte vika även om jag så gärna ville kan jag lova. Han somnade på mig alla ggr till slut efter en del skrik.. När han somnade så kunde jag inte somna utan låg och klappade honom och grina själv för jag får så dåligt samvete..
05.00 gick vi upp och jag gjorde välling och han drack 1 dl ur pipmugg.
Sen somnade vi i soffan i va 40 min innan klockan ringde.
Tyckte ändå det gick okej..Men ikväll ska pappan försöka ta striden.. Jag är så rädd och orolig över hur det ska gå.. Hans pappa är inte alls samma trygghet som jag. MEN som sagt vi måste.. Jag ska hålla mig i ett annat rum så han inte tror vi är hemma.
Det vänstra bröstet spänner och gör lite ont, men mjölkar ur lite då och då.. Det högra känner jag inte av alls. Känns helt tomt på mjölk..
Så så ligger det till.. Ni får gärna peppa mig.