• smulis

Vart vänder jag mig

Hej!
    Jag och min sambo har nu försökt i över 2 år på att något ska hända, men icke!
    Vänder man sig först till barnmorska eller kan jag ringa kvinnokliniken och få hjälp direkt? självklart förstår jag det är väntetid, men vart vänder man sig först.

eller har ni något knep?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vart vänder jag mig
  • Annelie 76

Du kan vända dig till VC, gynekolog, bm osv. De slussar dig vidare till rätt instans om du är helt fel ute. Vissa sjukhus har speciella fertilitetsmottagningar, på andra är det kvinnoklinik eller gynekologmott som har hand om det.

• smulis

Tacksam för svar, nu är längtan så stor och ingenting händer.
    Ibland blir man att tappa hoppet lite.

• Jag är bara jag

Bäst är att ringa kvinnokliniken/gyn på sjukhuset direkt. V.c gör inga utredningar och inte en b.m heller. Innan ni ens gjort utredning och vet vad felet är ska du inte tappa hoppet alls! Finns mycket hjälp att få. Glad

• Fröken Smilla

Vi började med att gå till privat gyn, kände oss mer personligt behandlade där än vad vi gjort tidigare på lokala sjukhusets kvinnoklinik. Sen remitterades vi till ivf på ett annat sjukhus när utredningen var klar hos privata gyn.

• Thotis90

Vi kontaktade kvinnokliniken direkt då en fertilitetsutredning gör hos dem på vår ort. Vi fick vänta i 3 månader innan vi fick komma dit.

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden Vart vänder jag mig