• Anonym (Problematik med psykiskt ohälsa)

Mitt liv . .

Mitt liv, har gått ut på berg och-dalbana i ca fyra år nu. Den senaste tiden har det bara varit upp och ner. Ena stunden är det neutralt och den andre stunden total mörker.

Det är egentligen nu som det börjar ljusna. Jag har en oerhörd stor intresse för teater. Känner en hel del producenter och varit med om olika projekt. Både inom filmning och teaterscen.

Jag skall även vara med i en gala om en månad och senare vara med i min stora långfilm. 

Jag har i min nya folkhögskola fått mina första vänner. Jag känner mig accepterad, jag känner att jag duger till. 

Jag har även fått en psykolog som jag fått vänta på länge.

Jag kan fortfarande inte känna av livglädjen och jag har samtidigt stora ambitioner. Jag har dock tappat lite greppet med att försöka bli stor skådespelare eller att komma in på en scenskola. Jag vet inte ens om jag riktigt vågar försöka. Mesta dels beror det på pengarna. Hur mycket kostar en scenskola egentligen?

Orkar jag låna pengar och sedan betala tillbaks även om det gått tjugo år, så skall jag fortsätta betala? Hur fungerar det?

Jag har byggt upp nya ambitioner och funderar på att bli teaterpedagog istället. Det kanske är simplare yrke och så är det ju roligt att arbeta med ungdomar i en förening.

Dessutom är det bara två år, sedan är utbildningen klar.

Eller borde jag försöka komma in på scenskola trots allt?

Jag vet inte . .

Jag känner mig borta i den punkten. Jag känner rädsla, nervositet. Och vet inte hur mycket pengar jag bör låna ifrån CSN o.s.v. Så många frågor i min skalle, och så korkad jag känner mig vid denna punkt.

Om ni vet någonting om detta. Har tips, kan ge mig lärdom. Tack på förhand!

Svar på tråden Mitt liv . .