• corrrona

Min särbo tog livet av sig för en vecka sen

Hur går man vidare, känns som jag befinner mig i ett vakum just nu, kan inte tänka klart, inte äta, inte sova, hör inte vad folk säger åt mig, är det en chockas jag befinner mig i eller !

Han mådde inte bra på slutet, problem var det med fd frun, barn,ekonomin m m .

Han blev sjukskriven för stressymtom och depression i september.

Han sa ofta till mig "om jag inte hade dig och barnen hade jag tagit livet av mig men han valde att avsluta sitt liv för en vecka sedan. Känns som mitt hjärta har gått i tusen bitar.

• Svar på tråden Min särbo tog livet av sig för en vecka sen
  • SingleDad

Jag blir verkligen så ledsen att läsa det du skriver och beklagar mer än djupt. Jag har varit i hans situation. :(

• fanilen

Det är tragik och svårt men du måste gå vidare, jag hoppas du kan göra det. 
    Det ska inte vara lätt ,det tår tid. Mycket tid. Var inte ensam ,du behöver prata med familjen med vänner eller psykiatrisk/curator.
    Det är ingens fel,depression är så jobbigt och ingen kan hjälpa till.  

• zebzz

Tror det bästa är att vända sig till en grupp med människor som har varit eller är i samma situation. Det kanske inte är helt lätt, men tror det är det bästa stöd du kan få.

• solskina

Självklart är du i chockfasen, det är helt okej att vara där. Men drar det ut på tiden innan den släpper sök hjälp. 
     spes.se/

Stor kram

Svar på tråden Min särbo tog livet av sig för en vecka sen