• Stockholmsmilen

Vilken RD plussade ni på - IVF

Jag undrar vilken dag ni fick plus på efter IVF. RD 1 är dagen efter insättning.

Vilken RD började ni testa?

Vilken RD kom plusset?

Var det 2-dagars eller blastocyst (5-dagars).

• Svar på tråden Vilken RD plussade ni på - IVF
  • Stockholmsmilen

Nej, mitt 6 försök. Dock resulterade försök nr 3 i ett barn. Nu är vi på gång med syskonförsök. Som jag förstått skiljer det sig väldigt mycket åt när man får +. 5-dagars syns tidigare än 2-dagars. Allra tidigaste är RD 7. Ägglossningssprutan kan Max sitta i till RD 6. 10 dagar från att man tagit den.

Du då? Var går du?

• Karriärskvinna

Okej, jag förstår. Vi har två femdagars i frysen. Hoppas något av dem överlever upptiningen... Vi gör återsättning i naturlig cykel så jag har inte tagit några hormoner den här omgången. På Sahlgrenska verkar de tycka att man ska testa RD15.

Gjorde ett misslyckat ET i oktober och var spontangravid i maj, slutade tyvärr i missfall.

Spännande att ni lyckats en gång, hoppas att ni får ett syskon snart.

• Kelsson1

Jag brukade börja testa på RD1 bara för att kolla om ÄL sprutan gått ur kroppen, får man negativt på RD1 kan man lita på senare plus sen.
    Tidigaste positiva fick jag med dottern på RD6 men den här graviditeten kom pluset först på RD8 (båda extreeeemt svaga) och båda var blastocyster från samma ÄP. Så min rekommendation är att inte testa för tidigt för att inte bli ledsen i onödan, vänta gärna till RD10 eller så.

• Julmust2014

På RD 7 efter en FET med ett 5 dagars embryo. Ett svagt streck men ett tydligt plus som redan på kvällen samma dag var starkare. Det var första testet på denna insättning. :)

• Karriärskvinna
    Julmust2014 skrev 2015-01-18 21:53:42 följande:

På RD 7 efter en FET med ett 5 dagars embryo. Ett svagt streck men ett tydligt plus som redan på kvällen samma dag var starkare. Det var första testet på denna insättning. :)

Vad roligt! Hur långt gången är du nu?
  • Stockholmsmilen

RD 7 med ett 5-dagars innebär RD 10 med ett tvådagars. Bra att se att plusset kan komma vid olika tidpunkter om man fått syskon. Ska också testa om ägglossningssprutan gått ur kroppen. Det kan ju ta upp till 10 dagar innan, om ag förstått saken rätt från dagen man tog den.

• Julmust2014

Vecka 9 idag 8+0. Imorgon bitti ska vi till kliniken för ett första ultraljud. Nervöst!

• MrsC74

RD14 med 2 dagars. Testade inte innan. Blev först negativt med ett test men kände så tydligt. Så köpte ett nytt. Tydligt plus. Vet inte vad som hände med det första.

• Karriärskvinna
    Julmust2014 skrev 2015-01-18 22:23:46 följande:

Vecka 9 idag 8+0. Imorgon bitti ska vi till kliniken för ett första ultraljud. Nervöst!

Vad roligt! Hoppas allt går bra!
  • Karriärskvinna
    MrsC74 skrev 2015-01-18 22:27:43 följande:

RD14 med 2 dagars. Testade inte innan. Blev först negativt med ett test men kände så tydligt. Så köpte ett nytt. Tydligt plus. Vet inte vad som hände med det första.

Grattis :) Skumt med det första testet!
  • MrsC74
    Karriärskvinna skrev 2015-01-19 00:06:30 följande:
    Grattis :) Skumt med det första testet!
    Va ett tag sedan. Dottern är 2,5 nu ;)
  • Stockholmsmilen

Gratti s, undra vad som hände med det första testet?

MrsC74 skrev 2015-01-18 22:27:43 följande:

• Julmust2014

Var som sagt på VUL igår och allt såg fint ut. Det lilla hjärtat tickade på och hen dansade för oss och visade upp sina små paddlar <3 8+2 idag och snart inskrivning på MVC :)

• Miss-X

Första gången testade jag på RD 13 och fick pos på teststickan, dock fick jag MA i vecka 3. Detta är nu mitt tredje försök. Andra gången fäste det inte.

• MrsC74
    Stockholmsmilen skrev 2015-01-19 22:41:55 följande:

Gratti s, undra vad som hände med det första testet?

Jag tror mitt urin kan ha varit för utspätt. Hade just druckit massor med vatten.

Men de borde ha gett ett litet utslag då det andra var så strakt positivt.
  • Stockholmsmilen

De 4 ggr det inte har fäst har jag alltid, oaktat progesteronet, börjat blöda RD 8, 9, 10 och 12. Så jag hinner aldrig till testdagen.

Svar på tråden Vilken RD plussade ni på - IVF