• Annamia76

Tips kring äggdonation

Hej!

Jag o min man har genomgått fertilitetsutredning o fått besked om att jag har väldigt få ägg o att chansen att bli gravid med hjälp av IVF är mycket små(läkaren tyckte att det vore som att slänga pengar i sjön om vi gjorde IVF)Vi funderar nu på äggdonation utomlands. Jag är 39 år i mars o köerna i Sverige ca 2 år så det är uteslutet att vi kan få göra det i Sverige. Är det någon som har tips på hur man ska gå tillväga o vilka kliniker/länder som är bäst o även priser? Jag vore otroligt tacksam om någon kunde svara på detta inlägget! Mvh Anna-Mia

• Svar på tråden Tips kring äggdonation
  • bullenochgrisen

Hej! Vart i Sverige bor du? Jag bor i Stockholm och vi stod i kö i 14 månader innan vi fick göra vårt första embryotransfer. Det lyckades på en gång och vi går in i vecka 15 på måndag!

Det är många som söker sig till Riga och Finland samt Athen vad jag förstått, då de nästan inte har någon kö alls. Det finns några trådar här du kan finna mer info hos. Lycka till!

• Löparnörden

Hej

Jag har en äggdonationsdotter som är drygt 1,5 år. Hon tillkom i Huddinge på vårat tredje försök.

Nu håller vi på med syskonförsök, har påbörjat medicinering för vårat andra syskonförsök. Har inga ägg kvar i Huddinge så vi går på IVF Riga i Riga. Är väldigt nöjd med vårat val. Kliniken har ingen väntetid, trevlig personal, fräsch och modern klinik. Det första försöket kostade oss ca 80 000 allt som allt med kostnaden för transfer, mediciner, provtagning och läkarundersökning här hemma, resa och hotell. Vårat andra försök nu med fryst ägg kommer kosta ca 20 000.

Svarar gärna på fler frågor.

• Annamia76

Hej!

Tack för era svar och stort grattis! Vi bor i Göteborg och här är kön ca 2 år o då hinner jag bli för gammal då gränsen går vid 40 år. Vi funderar fram o tillbaka o jag tror att vi fortfarande är lite chockade över att jag hade så lite ägg o att våra chanser med IVF enligt läkaren är så små. Jag återkommer med fler frågor när vi bestämt oss!

Kram

Anna-Mia

Svar på tråden Tips kring äggdonation