• fenomena88

Didaloskalas

Hej!
    Min dotter vill ha ett Didaloskalas. Jag har helt slut på ideer över vad man skulle kunna göra på ett sådant. Vi har hyrt en gympasal och kommer att bjuda hela förskolegruppen ca. 20 barn i åldrarna 4-6.
    Kan ni hjälpa mig med lite tips?

• Svar på tråden Didaloskalas
  • Tow2Mater

En stor avlång uppblåsbar grej de kan klättra och hoppa och studsa på? Men den måste nog specialbeställas... så det tar väl lite tid....

• MrFahrenheit

Även om titeln ger utrymme till fantasier, så ge dem enbart en tårta med blåbärs-fluff och lite blå toppping, samt en fiskdamm.

De tycker om att vara med varandra, det är det viktigaste...

• Duckan

Får ni låna redskapen i gympsalen så föreslår jag en svårare hinderbana för dem att ta sig igenom.

• Liten till

Menar du som didalos i tv-programmet labyrint? Då är väl bygga någon form av labyrint eller hinderbana bra, så kanske en vuxen kan klä ut sig lite och kasta/spruta "slajm" på barnen vet ute om det finns sånt där serpentinskum längre, det skulle kanske funka annars? För man vill nog inte blöta ner i en gympasal.

Sedan gör du livspuckar, något runt (kartong) sprayar i guld och sätter en grön smaragd (pärla, glänsande papper?) i mitten. Så får de leta upp varsin eller nåt.

• Rainbow Dash

Bygg någon sorts labyrint som de får springa runt i.

Lägg madrasser/kuddar på golvet som de måste kliva på och inte får nudda golvet för då blir de slimade.

Spela memory med dem och de får bara gissa fel tre gånger.

Svar på tråden Didaloskalas