ANG Första IVF besöket
Vi fick kallelse om första besök för IVF och det är nästa vecka. Nervöst.
Vi fick hem papper som vi ska fylla i både jag och min sambo. I en av frågorna står det om man har eller tidigare haft psykisk sjukdom. Jag har en psykisk diagnos men jag har varit stabil sen 2007 och idag mår jag bättre en jag någonsin gjort psykiskt.
Men denna diagnos försvinner inte bara sådär. Vet ni ifall de kan neka oss bara för att jag har en psykisk diagnos? Får man göra så? är inte det diskriminering ifall de nu skulle få för sig att göra det?
Känner mig helt negativt nu men det nåt som plågar mig att de kommer säga tyvärr pga. min diagnos.
När vi gjorde fertilitetsutredningen så vart hon undrande men när jag förklarade så sa hon att hon inte tror att det ska vara nån fara för jag har vart stabil och mått så bra så länge i flera år nu.
För särskilt skull ringde jag min mottagning och bad dom skriva en intyg om min hälsostatus hur jag mår osv för "bevisa" att jag mår bra och är stabil. Tror ni den intyget skulle hjälpa samt eller det kanske inte är nån fara alls och bara jag som oroar mig i onödan.