• Lemonlizz

Besök av new age-släkting en vecka efter kejsarsnitt?

Min svärmor är rar och omtänksam, men väldigt olik mig och min man - hon har sedan några år blivit en ivrig new age-are och har ständigt åsikter om så kallad mobilstrålning och elallergier, vad vi (och barnen) bör äta, etc (helst aldrig vitt bröd, kött, mjölk, etc, hon blir förvånad av att barnen inte gillar t ex alger "för det är ju så nyttigt!"). Hon tror på allt från chakran till kristaller till "orber" - och jag och min man, som föredrar vetenskap framför mumbo-jumbo, pendlar mellan att säga ifrån (vilket hittills aldrig har fungerat, hon verkar inte ha någon spärr för sitt missionerande) och att slå dövörat till. Hon är dock en kärleksfull person och väldigt förtjust i våra barn, vi ses ganska sällan eftersom vi bor på olika kuster. Nu vill hon komma och hälsa på och sova över tre-fyra nätter i maj, en vecka efter att vårt tredje barn kommer att födas med kejsarsnitt. Jag har god lust att säga nej, eftersom jag inte har någon aning om hur jag - eller bebisen - kommer att må, men jag är rädd att såra henne. Är det någon som har några tips? Har ni tagit emot nattgäster nära inpå era förlossningar?

• Svar på tråden Besök av new age-släkting en vecka efter kejsarsnitt?
  • Dixie

måste hon komma just då? om det är möjligt hade jag föredragit kanske att vänta med nattgäster i alla fall tills babyn är 2-3 veckor - men samtidigt kanske farmor kan var välbehövlig hjälp med syskonen!  

• Lemonlizz

Hon kommer i huvudsak för att gå på en kurs, vilket betyder att hon skulle vara borta på dagtid (när vi kunde dra nytta av hennes hjälp) men finnas på plats under måltider/kvällar/nätter, när risken finns att jag vankar runt med ett gråtande barn i famnen.

Svar på tråden Besök av new age-släkting en vecka efter kejsarsnitt?