• Phalaenopsis

Bästa småbarnskridskorna

Jag har ett barn på 1,5 år. Hon lärde sig gå tidigt och vid det här laget springer hon, står på ett ben och tar sig utan vidare fram i halkan. Så... jag tänkte låta henne följa med till skridskoplanen och ta sig runt lite på egna ben. Vad är bästa nybörjarskridskorna när man är så liten?
    Ett par kängliknande skridskor med en skena?
    Ett par justerbara med dubbla skenor som hon kan ha på sina vanliga vinterkängor?

• Svar på tråden Bästa småbarnskridskorna
  • Milleman

Vi har haft skridskor med ena skena till vår son. Han var lite äldre än ditt barn men han kunde stå på de :) med lite vilja och övning så :)

• Phalaenopsis

Någon som har något tips om var ni köpte det ni rekommenderar också? Helst i butik, duger med webbshop annars.

• Flickan och kråkan

Du ska INTE ha dubbla skenor. Min yngsta pojke är 1,5 år och "åker" skridskor. Som den nybörjare han är så går han långsamt små försiktiga steg....och ramlar mycket . Premiärtur för 2 månader sedan cirka. Våra äldsta pojkar tränar konståkning flitigt så konståkningsskridsko till yngsta med. En riktig sådan med stadig känga. En fördel som nybörjare med konståkningsskridskor är just den stadiga kängan så de lär sig åka riktigt med raka anklar och att skenan är rak och inte "bananformad" (lättare att hålla balansen utan att tipoa framåt och bakåt). De minsta vi hittade var ett par Jackson i stl 23. Storlek 22 hade varit bäst men 23 fungerar finfint med. Innermått på 15 cm. Hans fot var 12,5 när de köptes.

• Smulu

Jag gillar den nya varianten med spännen. ( ungefär som slalompjäxor) Enkla och snabba att ta på. Det är så skönt att slippa snöra!

• Phalaenopsis

Det kanske vore idé att köpa ett par "riktiga" skridskor trots allt. Någon stadig pjäxvariant borde duga än så länge - om jag kan hitta några i strl 23. Får fundera över Jackson annars.

Svar på tråden Bästa småbarnskridskorna