Nått vi missar? Kan det va gluten i alla fall??
Jag har en tjej på 3 år (fyller 4 i sommar) som i november -13 började så smått att stanna av i vikt och i Januari -14 stannade hon helt och har stått helt stilla i vikt (12,5) fram till november -14 då vi började att ge extra fett på all mat + att vi började med att utesluta mjölkprotein enligt råd från läkaren.
När vi var in på barn mot i december (på lucia) så hade hon ökat till 13 kg jätte bra så långt.
Men
Hon har hela tiden öka i längde även om det går långsamt så är det bara vikten som står stilla.
Hennes järnvärde var jätte lågt i somras (4) och hon fick då niferex i en månad, gick då upp till normal nivå. Nu låg det på 4 i november och 3,5 i december så nu har hon fått niferex igen. Men det verkar så konstigt att järnet går ner igen tycker jag.
Alla prover (gluten, + flera vanliga allergier är tagna) och de är negativa.
Men nu verkar hon stå still i vikten igen. Tänker att hon borde fortsatt öka om det bara var mjölken som spökade. Hon är väldigt lös i magen och det luktar död även om det inte är diarréer.
De har tagit baj prover nu i 3 omgångar med några veckor mellan + nytt järn prov. Väntar på provsvaren men kommer kräva att de kollar om dessa en tid efter att hon slutat ta järn dropparna bara för att vara säker på att värdet håller sig (förhoppningsvis).
Hennes syster reagerar kraftigt på vete (syns inte på prover men hennes tillväxt påverkaas inte av hennes allergi vad vi vet vi upptäckte den vid ca 6-7 månader och hon växte långsamt men helt okej innan det).
Jag vet inte alls vad jag ska trycka på längre allt jag vill är att tösen går upp i vikt.
Hon är lite trög med maten men hon äter mycket frukost, frukt (nästan alltid banan lite kräsen där), bra med lunch för det mesta inga super mängder men ok, mellis brukar vara en macka och frukt och ibland äter hon ibland inte (ska snart vara hemma lite mera så då kan vi göra lite roliga meillis lite svårare för maken)
middagen är hon hopplös med äter alltid liten eller bara någon tugga. Spelar ingen roll vad det är eller om vi lockar med efterrätt eller likande för att få henne att äta mera. Sammantaget så äter hon i alla fall så mycket att hon BORDE gå upp tycker jag i alla fall även om hon är liten i maten.....eller?