• pepsipozzz

Adhd försäkring?

Hejsan. som 16 år fick jag ut 86.000 av folksam. Min mamma tackade ja till det, hade jag själv fått valt hade jag aldrig sagt ja, idag har jag funderingar över om det går att överklaga beslutet/ nytt beslut? är idag 19år gammal studerar 2året på gymnasium, fått gått om 2 år och haft mycket turbulens i mitt liv pga adhdn bott på hvb hem m.m..
    ska enl dom vara försäkrad med barn "medlem" till 890.000 men har nu en vuxen försäkring också som satts 2014-oktober, på 2.000.000. men den räknas väl inte in med tanke på att diagnosen ställts redan 2007. har läst någonstans att vissa fått ut pengar, sen fått gjort en till koll vid 19års ålder om adhd,n finns kvar om jag förstått det rätt?

min fråga är: går det att överklaga beslutet såhär sent?

• Svar på tråden Adhd försäkring?
  • pepsipozzz

det här med att få ombeprov då? ett par år efter man fått försäkrings pengar? någon ? har ingen som helst koll på det här.. vet ej vilken invaliditetsgrad jag har, men förmodligen högre en standarden om man ser till hur jag vart?

nån som vet? hur har ni / du / den gått tillväga i detta fall? vill inte ringa försäkringsbolaget och fråga.. känner mig som en idiot då bara.

• pepsipozzz

varifrån har du fått den informationen ?

jobbar du med det? försökt själv? utveckla ditt svar lite mer kanske?

"nej det går inte för att *** *** ** *** ** ** ** ***** *** ** ***"  exempel. blir enklare för mig att förstå VARFÖR det inte går,

• Långbenopluto
    pepsipozzz skrev 2015-01-14 21:16:41 följande:

varifrån har du fått den informationen ?

jobbar du med det? försökt själv? utveckla ditt svar lite mer kanske?

"nej det går inte för att *** *** ** *** ** ** ** ***** *** ** ***"  exempel. blir enklare för mig att förstå VARFÖR det inte går,

Mina söner har ADHD och vi har folksam.

Vill du ha en mer utförlig förklaring får du ringa dom.
  • pepsipozzz

okej och dem har ej lyckats med andra ord?

är det så jävla illa att man inte får mer, för en livslång skada/handikapp? bara medecin utgifter är ju kring 89,000 innan jag fyllt 40? .. hmpf

• Långbenopluto
    pepsipozzz skrev 2015-01-14 21:32:02 följande:

okej och dem har ej lyckats med andra ord?

är det så jävla illa att man inte får mer, för en livslång skada/handikapp? bara medecin utgifter är ju kring 89,000 innan jag fyllt 40? .. hmpf

Medicinen faller ju under högkostnadsskydd så du betalar max 2200 kr per år.
Svar på tråden Adhd försäkring?