• Bellsen

Bebis sov hela nätter, sen slutade, vad hände?!

Dottern är snart 6 månader. För ett tag sen höll hon på och vaknade var- och varannan timma för att ammas en liten stund och sen somna om fort igen. Sen upptäckte vi att om hon fick kvällsmat (på burk eller hemmagjord) strax innan läggdags så sov hon gott i 6-7-8 timmar, underbart! Det var precis som att kvällsamningen inte räckte till. MEN nu plötsligt, trots samma kvällsmat, har hon börjat vakna ofta igen! Oftast somnar hon inte om ifall hon inte får ammas lite. Nu är det lyx om vi sover 3 timmar i sträck. Växtfas eller vad hände?!

• Svar på tråden Bebis sov hela nätter, sen slutade, vad hände?!
  • lövet2

En baby utvecklas inte efter en spikrak väg, utan den utvecklas i kringelkrokar och med många omvägar. Din baby hade uppenbarligen en kort period då hon behövde mer sömn och mindre mat. Nu är det tvärtom. Det kommer att ändras igen så småningom ...

• Bellsen
    lövet2 skrev 2015-01-14 17:07:44 följande:

En baby utvecklas inte efter en spikrak väg, utan den utvecklas i kringelkrokar och med många omvägar. Din baby hade uppenbarligen en kort period då hon behövde mer sömn och mindre mat. Nu är det tvärtom. Det kommer att ändras igen så småningom ...

Hehe, ja det är väl så, man hänger knappt med i svängarna ibland. Ibland vill man bara ha ett konkret svar på hur det kan vara så men det är väl ingen som vet :) tar gärna emot tips om nån annan hjälpt sin bebis att sova bättre dock!
  • emelieh87

Så är min 9månaders bebis också, men han håller på att få minst en tand så jag tror att det är det som spökar. När han vaknar försöker jag vyssa honom till sömns igen, hjälper inte det brukar jag ge vatten i nappflaskan eftersom han dreglar så mycket pga av tänderna tänker jag att han kanske blir törstig. Oftast hjälper det och han somnar om. När jag håller på med detta låter jag det vara mörk och försöker undvika lampor så han ska förstå att det fortfarande är natt. Funkar för det mesta. annars är det bara gå upp och göra välling.

Svar på tråden Bebis sov hela nätter, sen slutade, vad hände?!