• Anna198407

Hur lång tid ska man ge amningen ett försök när det inte funkar?

Har precis fått mitt första barn som blev förlöst med akut kejsarsnitt pga 2 dygns försök med igångsättning som inte gav så mycket resultat .

Mjölken kom ju då inte igång direkt utan det tog ett par dagar med hjälp av pumpning då sonen bara surade vid bröstet .

Nu har jag pumpat i 1 vecka var tredje timme och min mjölk är hyfsat igång men inte i tillräcklig mängd som han ska ha .

Men det går verkligen inte att lägga till honom , han blir riktigt arg. Han tar bröstet i munnen men han tar inte det där stora taget och suger. Jag har försökt med amningsnapp , hålla honom i lite olika positioner, vi har försökt att ge honom lite ersättning till att börja mef för att stilla hungern och sedan lägga till honom , men det går verkligen inte !

Och det här med pumpningen funkar väl bra sålänge mannen är hemma och sedan får jag försöka lösa det på egen hand .

Men hur länge ska man egentligen försöka?

Jag är villig att ge det ett försök. Men frågan är hur länge det är lönt att hålla på?

Med tanke på hur bunden jag blir till pumpmaskinen hela tiden .

• Svar på tråden Hur lång tid ska man ge amningen ett försök när det inte funkar?
  • Voodoodoll

Så länge du vill fortsätta försöka, inte mår dåligt av det och bebisen får i sig vad han/hon behöver. Du känner nog själv när du och/eller din bebis fått nog. Stort lycka till, hoppas det släpper!

Svar på tråden Hur lång tid ska man ge amningen ett försök när det inte funkar?