• orolig38

orolig

Varje dag så är det något som jag oroar mig över vilket slutar i panikattacker. Senaste tiden har det varit fysiska symptom, tex inbillning/rädsla att jag har ms, konstig känsla i benen då jag tror att dom ska lägga av. Kan vakna på morgonen och lkänna mig helt konstig i huvudet, fylld med ångest och oro. Jag tänker hela tiden på att jag har något fel med min kropp, jag har varit hos psyk samt läkare och jag väntar på terapi men jag klarar inte av att känna såhär varenda dag. Jag kan helt plötsligt inbilla mig att jag ska förlora synen eller att jag har något fel helt spontant. Är det någon som varit med om detta och hur gjorde ni för att komma undan denna skit?

Börjar undra om något är fel på mig på riktigt.

• Svar på tråden orolig
  • KristenTjej84

Lyssna på musik, ta ett varmt bad och sätt inte på Tv:n eller Facebook där det står en massa jobbiga saker om vad som sker i världen. Kanske du kan besöka bibliotek eller ta en promenad i naturen? Det viktiga är att du inte fokuserar all din energi på att tänka på hur jobbigt det är, för då försvinner en dyrbar dag du kunde ha spenderat på något annat.

det här kan vara skönt när du ska varva ner, hjälper din själ till att lugna ner sig.
    Finns också själavård tillgänglig ifall du skulle vilja gå till djupet med vad det nu än är som orsakar panikattackerna.
    www.arken.org/helandecenter/arkens-helandetj%C3%A4nst/kontakta-oss.aspx

Det som hjälpt mig är att prata med själavårdare, lugn kristen musik och att få förbön. Har gått igenom svåra perioder i livet och fått sår, bland annat pga att jag blev mobbad i skolan och för att jag känt att jag har haft svårt att hitta min plats i det här samhället.

Det värsta man kan göra är att bara ligga ner och tänka på hur jobbigt man har det. Ta promenad och vara fysiskt aktiv är också en form av bra terapi.

Lycka till! kram

Svar på tråden orolig