Sovrutiner.. 8 månader. Hjälp. Jag gråter själv :-(
Nu behöver jag era råd och tips. Min dotter på 8 månader har alltid varit sjukt mammig av sig och svårt o somna. Vi har alltid helammat och gör de till mesta del fortfarande för hon gillar inte mat typ. Iallafall, om hennes sömn...
Hon somnar inte förrän kl 23-00 om kvällarna (vaknar iofs inte förrän vid 10-11 på förmiddagen), och det tar väldigt lång tid för henne att somna trots att hon är jätte trött sedan klockan är 20.00 .
På dagen är hon trött ofta och sover ca 3 gånger under dagen.
Vi är för de mesta inne och leker, inte mycket ute bland folk eller något merrän hos min mamma/syster ibland och sambon kommer ju hem vid 17-18 tiden om dagarna. När vi ska somna henne så ammas hon till sömns eller så vaggas hon på en kudde i mitt knä (har gjort sedan födsel) MEN till saken hör att hon gnäller o har sig jätte lång tid.. Vi bor i en tvåa så det är alltid tänt nånstans eller lite ljud på, kan det vara detta som är problemet? Vi har provat att ha helt tyst och helt mörkt men då vill hon inte sova ändå.
Har ni några tips och råd allmänt om mitt inlägg? Låter säkert självklart för vissa om hur man bör göra och inte göra och vad vi gör för fel och inte fel . Jag kanske låter som en sjukt dålig mamma men jag struntar i om ni tycker det för det är därför jag skriver här nu för jag behöver ERA råd och tips och kommentarer???!!
Kram från en förstagångs mamma (som har sambo/pappan till barnet, men jag är som ensamstående för han är knappt hemma, och jag har inga vänner eller familj typ eller någon som lär mig eller nått merrän BVC).