• prinsessmamman Andersson

Är du mamma el pappa till en prinsesspojke?

Om du har en liten vacker pojke som är en prinsessa därhemma så vill jag först av allt gratulera dig! Sen vill jag säga att vi är fler. Om du känner dig ensam så har jag startat en Facebook sida som heter prinsess-mamman Andersson eftersom jag vill hitta flera som oss. Välkommen. Jag skriver små anekdoter med ämnet i fokus, saker som hänt oss på riktigt men jag hoppas på riktiga diskussioner och att folk vågar tala och visa upp sina prinsesspojkar.

MVH fru Andersson

• Svar på tråden Är du mamma el pappa till en prinsesspojke?
  • Penida

Vad är en prinsesspojke, en pojke som klär ut sig till prinsessa?

Avskyr CIO-metoder
  • Dixie
    Penida skrev 2015-01-12 14:17:57 följande:

Vad är en prinsesspojke, en pojke som klär ut sig till prinsessa?

det undrar jag också? 
  • Stjärnfall76

Tycker aldrig man ska göra för stor grej av barns lekar. Man ska inte uppmuntra eller hindara vissa lekar för att man är genusfixerad eller antigenus.

Min kompis son klädde jämt ut sig till prinsessa när han var liten. Nu när han är större är han som andra killar utan önskan om prinsesskläder.

Själv ville jag verkligen vara pojke när jag var liten. Är glad att det var på 70-talet, för idag hade man nog gjort en jättestor grej av det där jag fått etikett som transgender eller vad det heter. Idag är jag kvinna, i själ och hjärta utan någon önskan om att vara man eller se ut som en man. Det gick över på lågstadiet.

tycker synd om dagens barn där vi vuxna disekerar deras lekar in i minsta detalj. 

• Dixie
    Stjärnfall76 skrev 2015-01-15 17:22:14 följande:

Tycker aldrig man ska göra för stor grej av barns lekar. Man ska inte uppmuntra eller hindara vissa lekar för att man är genusfixerad eller antigenus.

håller helt med!

verkar inte som "prinsess-mamman Anderssons" Fb sida heller är så poppis - har ännu inga gillare........
Svar på tråden Är du mamma el pappa till en prinsesspojke?