• mamma 86

Vad fan! Restfaktura från tre

Öppnade abonnemang dec 2012 som jag sa upp augusti 2014, alltså mer än 3 mån innan uppsägningstiden var slut. Fick bekräftelse på sms men har inte kvar det då jag nytta telefon (har burar operatör också). Förväntade mig Fn miniräkning i januari från 3 då abonnemanget gällde till o med 5 dec. Såg min egalitära nu, galet hög!!! Det står resträkning för abonnemang 3 månader samt resträkning för försäkring 1 månad.

Jag har ju fan sagt upp det! Kortet går inte att använda längre såklart och jag har flyttat mitt nummer. Detta kan inte vara rätt!!!! Någon som varit med om detta? Vad gör man om de säger att jag måste betala? Var inne i en trebutik innan jag öppnade mitt nys hos tele2 och han bekräftade att jag sagt upp det i tid

• Svar på tråden Vad fan! Restfaktura från tre
  • mamma 86

Sorry för alla fel, hoppas ni kan läsa ändå. Blir konstigt från telefonen ibland. Ska stå att jag har fått e faktura

• Regnbågsfärg

Det är uppsägningstiden som du måste betala,, du har ju på ett avtal bundit dig till abonnemanget i si och så många månader och kan inte säga upp det gratis innan den tiden är slut/ du får betala för uppsägningstiden som du godkänt i avtalet. Spelar ingen roll om du väljer att inte använda dig av abonnemanget de sista 3 månaderna. Avtalet är ju en säkerhet för bolaget att få in sina pengar...

• Aikido

Det var inte så att det var 24 månaders bindningstid på det också?

• mamma 86

Jag sa alltså upp det till samma dag som bindningstiden gick ut såklart. Det där med gratis vet jag inte hur du fick det till.

Fick rätt iaf, det var en felaktig faktura, jag hade ju sagt upp det i tid och hade därmed varken bindnings eller uppdägningstid kvar

• mamma 86

Kanske jag som skrev fel. Sa alltså upp det med än 3 mån innan bindningstiden var slut

• Aikido
    mamma 86 skrev 2015-01-12 10:10:48 följande:
    Kanske jag som skrev fel. Sa alltså upp det med än 3 mån innan bindningstiden var slut
    Fel och fel men du skrev inte någonting om bindningstid. Bra att det löste sig.
  • mamma 86
    Aikido skrev 2015-01-12 12:31:09 följande:

Fel och fel men du skrev inte någonting om bindningstid. Bra att det löste sig.

Jag skrev att abonnemanget gällde till och med 5 dec
  • Olov344

Nej, jag kan fan inte läsa vad du skriver. Gav upp efter 2 meningar. 

• mamma 86

[quote=74688493][quote-nick]Olov344 skrev 2015-01-15 15:38:00 följande:[/quote-nick]Nej, jag kan fan inte läsa vad du skriver. Gav upp efter 2 meningar. [/

Ok då är du inte läskunnig. Min telefon ändrar orden ibland men alla andra kunde läsa det ändå.

Svar på tråden Vad fan! Restfaktura från tre