• Anonym (Den tråkiga)

Jag vill inte ha sex

Jag älskar att ligga i vanliga fall, maken och jag kunde ha sex tre gånger per dag i bästa fall. Nu som gravid, i nioende månaden så är jag inte alls på humör. Jag blir inte kåt. Det känns obehagligt att bli slickad och den enda positionen som fungerar är doggy stile för då gör det inte ont för mig.

Känner mig inte alls som en bra fru, nu vet jag att ligga inte är allt men jag vill ju kunna få min man att njuta och njuta själv.

Hur ska jag göra? Jag vill ju inte att sexlivet ska vara förstörd efter graviditeten också.

• Svar på tråden Jag vill inte ha sex
  • Anonym (L)

Har inte själv fött barn men det måste väl vara rätt naturligt att man inte direkt har lust när man är så stor om magen och barnet kommer när som helst. Har väl med hormoner att göra? Vet dock kvinnor som sagt liknande saker, att man strax innan och en/två månader efter förlossningen inte är så kåta men jag tror som sagt inte det är ovanligt så oroa dig inte :) Men som sagt, har ingen erfarenhet på området så hoppas du får fler svar! :)

• KakanSmakan

Äsch ta det lugnt. Anledningen till att du inte blir kåt är väl ganska självklar?

Vänta en månad eller två (tills ni fått godkänt av din BM att allt är bra) så kommer sexlivet igång igen :)

Svar på tråden Jag vill inte ha sex