• Anonym (orolig)

störtblödningar

Hejsan!

För ca 1.5 år sen så gjorde jag 2 täta aborter satte sen in hormonspiral som jag tog ut efter 3 mån för 1 år sen.

Först dröjde det 8 mån innan jag öht fick tillbaka mensen, så besökte gyn där de kunde se mensen var på G, hade även en cysta på ena äggstocken.

Nu har jag haft mens 4 ggr sen dess, men nu blöder jag istället ca 2 veckor isträck.

Idag är 11.e dagen jag blöder.

Fick idag på jobbet en störtblödning och världens jätteklump, får ofta ut koagulerat blod och massa klumpar/skinnbitar, för att i nästa stund inte blöda nånting.

Är det normalt eller borde jag kontakta gyn igen?

• Svar på tråden störtblödningar
  • Aleksandra Barnmorska

Hej. Jag tycker att du borde kolla upp det. Ditt blodvärde kan bli påverkat och det finns tabletter som minskar blödningsmängden. Lycka till

• Anonym (orolig)

Tack för svaret! :)

• Anonym (orolig)

Ringde aldrig gyn, dum som man är.

Men fick nu ikväll åka in akut då jag fick värre störtblödningar, blödde igenom 3 stora tamponger på 20 minuter. Hade både tampong och binda och blödde igenom ändå.

Läkaren var säker på missfall då det kom klumpar. Gravtestet var dock negativt, men hade rester i livmodern så fick sövas och skrapas och är nu inlagd över natten.

Ville bara berätta hur det gick om nån hamnar i samma sits och googlar och hittar denna tråd.

• Anonym (orolig)

Tyvärr hjälpte inte skrapningen.

Igår var det dags igen med störtblödningar, fick byta tampong + binda ca 3 ggr/timman, och ff koagulerat blod & klumpar.

Hade fått svar från läkaren i fredags att provsvaren från lab visade på en hormonrubbning.

så ska kontakta gyn idag och fråga om hjälp eftersom jag inte verkar ha ägglossning samt cykeln är numera på 18 dagar och dessa blödningar som gör jag inte ens kan jobba.

Svar på tråden störtblödningar