• MinLya

Insemination via Vitanova eller Storkkliniken

Vitanova och Storkkliniken verkar de flesta vara nöjda med så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig i min resa till ett barn och att få titeln mamma.

Vilka tester behövde ni göra?

Hade ni samtalet med kliniken innan eller efter testerna?

Vad kan man räkna med att första försöket kan kosta inräknat med som steg 1?

-tester, samtal, inseminering osv.

Är det något tips som är viktigt att veta?

• Svar på tråden Insemination via Vitanova eller Storkkliniken
  • MinLya

Snälla, är det ingen skulle vara snäll och svara på någon fråga? :)

• Anonym (Vitanova)

Hej!

Jag gjorde min insemination i november på Vitanova och går snart in i v11.

Jag hade gjort ivf här i Sverige innan och kunde använda samma provsvar till Danmark så jag kommer inte ihåg exakt vila det var men jag tror de vill ha hiv, hepatit, klamydia och så var det säkert något mer också, det står nog på hemsidan.

Jag hade mejlkontakt och bokade in joursamtalet efter att provsvaren blivit godkända av dem.

Samtalet och inseminationen kostade tillsammans runt 6400kr om jag inte mina fel, och så var det resekostnad på det.

Jag är väldigt nöjd med Vitanova, jag fick ett bra bemötande och det var smidigt.

Lycka till!

• Anonym (Undrande)

Har du haft funderingar på privat heminseminatin här i Sverige som allternativoch spara pengarna till det kommande barnet istället?

• MinLya

#3 Jag har faktiskt inte funderat på det tidigare. Men funkar det då? Då ska man "jaga" själv någon som vill hjälpa med "riddarna"? Kan det inte hända då att den mannen vill ha delad vårdnad?

• Anonym (Undrande)

Varför skulle det inte funka? Om donatorn gör sitt i en kopp och du tar en spruta och inseminerar dig själv med så brukar naturen göra resten så de små "riddarna" hittar rätt.

Det samma görs ju om du åker till Dk för hjälp där fast det är dyrare.

De flesta donatorena vill inte ha någon delad vårdnad, men det är ju sådant man bör diskutera igenom innan försöksstart.

• Biet

[quote=74730278][quote-nick]MinLya skrev 2015-01-22 18:50:42 Då ska man "jaga" själv någon som vill hjälpa med "riddarna"?[/quote]

Hej pm:a gärna av dig om du söker någon med "riddarna" så kan vi pratas vid, så får vi se vad det leder till.

Svar på tråden Insemination via Vitanova eller Storkkliniken