• BusigaSyrran

behöver råd

Hejsan vi har försökt skaffa nummer 2 i 7månader nu med ägglossningstickor som alla är positiva. men vi har kört oskyddat i 2,5år totalt och försökt pricka in så mkt vi har kunnat.

men ändå får vi negativt varje månad och vårat första barn slutade jag med cerazette o hade mens 2 månader och på de 3 så försökte vi fast att jag ej hade ägglossning och då blev vi gravida direkt.

finns det något vi kan göra?

vi är båda i normalhull och tränar bra och äter vanlig husmanskost och sällan pizza osv. vi är 24 & 25 år gamla och jag har provat äta rosenrot samt folsyra ändrat kosten till lchf då jag läste det kunde hjälpa samt mindre pasta men inget.

känner inte direkt av min ägglossning och behöver stickor för att veta på ett ungefär då min mens går från 29-34 dagar. jag e så trött på denna väntan och börjar känna mig helt knäckt när folk nära en blir gravida som inte ens försöker Gråter

gynekologen kollade mig i november då min tapp är väldigt låg och allt såg bra ut sa hon men då va den hög igen o nu har den varit låg väldigt länge o tänkte in på måndag men fick mensen idag bim+3 trots att jag alltid haft mens 14 dagar efter ägglossning. det är andra gången på 5 månader som den hoppar. sist hade jag en cykel på 42 dagar.

hoppas vi kan få lite hjälp o tips över om vi skall kontakta någon eller hur vi skall göra för läkarna säger bara att det låter konstigt men att vi skall avakta hela tiden..

• Svar på tråden behöver råd
  • Aleksandra Barnmorska

Hej. Det är helt normalt att det tar ett år innan man blir gravid, förutom att vänta tycker jag att ni ska sluta använda ältester och ha samlag minst varannan dag under hela den blödningsfria delen av cykeln. Lycka till

Svar på tråden behöver råd