• anonymsonic

4 gånger ivf utan positivt svar

Hej jag har nu gjort 5 ivf försök utan att embryot har fästit... 4 av dom va normals embryo och 1 av dom var blastocyst.. Hur har ni levt efter embryoåterföringen när ni har kommit hem.. eller har ni råd vad man kan göra som kanske kan hjälpa ..??

• Svar på tråden 4 gånger ivf utan positivt svar
  • Jag är bara jag

Provat alla varianter t.o.m de mer extrem råden man får utomlands,men inte lyckats. Jovars,blitt gravid,men det blev ju självfallet MA. Min gynläkare säger att levernet inte påverkar alls. Det hänger till 90% på embryot och resten på livmodermiljön. Man lägger gärna skulden på sig själv och är beredd vrida in och ut på sig själv i tron att det ska gå bättre,men så funkar det inte. När jag blev gravid var det jättevarmt-"ska" ju inte vara bra-,jag var mitt i en flytt= ganska stressigt-"ska" inte vara bra-,jag lyfte en del (om än inte jättetungt)-"ska" inte vara bra-,jag fick upp pulsen-"ska" inte vara bra och ändå blev jag gravid. Tänk på vanligt folk som blir gravida fast de inte ens försöker. De gör allt möjligt "fel",t.o.m röker,dricker,hårdidrottar,bantar m.m och får ändå barn.

Jag tror baske mig jag ska leva som vanligt nästa gång för det verkar kvitta helt att jag lever som asket.

Svar på tråden 4 gånger ivf utan positivt svar