• Anonym (:()

MF/MA vad kommer hända?

I onsdags fick jag veta på ett vul att graviditeten avstannat i vecka 6 skulle varit i vecka 10. Nu idag har det börjat blöda lite och jag är jätteorolig för vad som kommer hända. Kommer det komma ut ett foster som man kan se? Kommer det göra jätteont? Kommer det fostervatten (livmodern har ju fortsatt växa som om den var i vecka 10)Kommer det forssa blod? Hur ont kan det göra, som världmästare? Har en tid på måndag för att få hjälp att sätta igång allt men det verkar ju som att naturen hinner sköta detta innan... Ringde 1177 och frågade men de kunde inte svara på mina frågor då de var dåligt insatta. Har aldrig haft ett missfall innan och om någon skulle vilja berätta lite så skulle jag vara väldigt tacksam!

Hur snabbt brukar ÄL komma igång och kan jag försöka bli gravid igen när jag slutat blöda?

• Svar på tråden MF/MA vad kommer hända?
  • Anonym (HJ)

I v 6 finns det inget foster som går att se, kommer nog komma klumpar med blod men inget foster.
    Sen om de gör mycket ont är individuellt men ta 2 alvedon eller ipren om du känner att de börjar göra ont, ta en varm dusch eller ha en riskudde bak i  ryggen eller på magen. 
    Tråkigt med MA :( gick precis igenom ett själv, men då hade graviditeten stannat i v 9, men forstsatt till v 11 då jag fick de bekräftat på vul. Fick tabletter för att de skulle komma igång och fick hjälp på sjuikhuset tills de var klart. För mig gjorde de inte spec ont, fick värtabletter ochde kändes som lite mensvärk bara. 
    Blödde inte jätte mycket, men som en väldigt riklig mens ungefär, men även det är individuellt. 

• Anonym (HJ)

Fick äl efter 2.5 vecka, mensen kom 2 veckor därefter. Inne på försök 3 nu och hoppas de lyckas snart igen!

Du kan ha sex igen när du slutat blöd helt.

Tack för ditt svar! Låter bra att det inte kommer ut något som ser ut som ett foster. Det är nog det jag är mest rädd för

• Anonym (:-()
    Anonym (HJ) skrev 2015-01-10 18:01:54 följande:

Fick äl efter 2.5 vecka, mensen kom 2 veckor därefter. Inne på försök 3 nu och hoppas de lyckas snart igen!

Du kan ha sex igen när du slutat blöd helt.

Hade du några förvarningar på att graviditeten avstannat? Jag har haft gravsymtom precis som vanligt och endast en ljusbrun strimma i en flytning för några veckor sedan som skulle kunnat vara ett tecken men inget annat. Känns så snopet!
  • Anonym (ajdå)

Tråkigt! Men det kommer ordna sig!

Hade ma i v 12, fick ta tabletter hemma. Det gjorde ont och kom ut ett foster, men i v6 ser man nog inte något identifierbart. Hade ett mf i v 8, då syntes inget mer än blod, och gjorde inte ont. Tror nog det gör mer ont när man tar cytotec än när kroppen fixar själv. Det är nog lite olika när äl kommer igång igen. Kram på dig.

• Anonym (HJ)
    Anonym ( ) skrev 2015-01-10 18:39:58 följande:
    Hade du några förvarningar på att graviditeten avstannat? Jag har haft gravsymtom precis som vanligt och endast en ljusbrun strimma i en flytning för några veckor sedan som skulle kunnat vara ett tecken men inget annat. Känns så snopet!
    Jag kände mig aldrig gravid, hade rosa flytningar till och från en tid men eftersom de bara va rosa flytningar som kom på pappret ibland och inga mängder blod så trodde jag bara de berodde på sköra slemhinnor eller liknande. (hade så när jag vänta sonen också och de gick bra).

Ja usch jag är fortfaranade väldigt ledsen, det här hände i mitten av oktober så de är ändå 3 månader sen men tänker fortfarande på det nästan varje dag :(

Hade fått se ett hjärta slå i v 7 också så jag trodde verkligen de skulle gå bra.
  • Anonym (V15)

Beklagar verkligen. Jag fick mf i v 7. På mig blödde jag kraftigt i ca 2 dagar. Var tvungen att lämna sonen på dagis och kände på vägen hur det kom en fontän mellan benen men det var bara att fortsätta gå och lämna honom. Så kom det vi två tillfällen. Bara lite större klumpar än vid vanlig mens. Hade mer ont än vanlig mens men panodil och Ipren + värmekudde så gick det bra. Sen var det mer jobbigt mentalt. Mådde väldigt dåligt flera mån efter när då kollegor berättade om att de var gravida och även vid bf. Tog ett år innan nytt plus (har problem med sköldkörteln och Vc visste ej hur proverna skulle vara för en graviditet, morr). Nu är vi gravida i v15 men första veckorna var väldigt svåra att tro det skulle lyckas denna gång. Nu är jag nervös inför rul att allt är ok. Sen ska jag njuta mer.

Många styrke kramar

Anonym (HJ) skrev 2015-01-10 18:52:15 följande:
    Jag kände mig aldrig gravid, hade rosa flytningar till och från en tid men eftersom de bara va rosa flytningar som kom på pappret ibland och inga mängder blod så trodde jag bara de berodde på sköra slemhinnor eller liknande. (hade så när jag vänta sonen också och de gick bra).

Ja usch jag är fortfaranade väldigt ledsen, det här hände i mitten av oktober så de är ändå 3 månader sen men tänker fortfarande på det nästan varje dag :(

Hade fått se ett hjärta slå i v 7 också så jag trodde verkligen de skulle gå bra.
    Åh hade du fått se ett hjärta, då andas man ju ut lite. Jag har också haft lite rosa/ljusbruna flytningar i mina tidigare graviditeter så jag tänkte inte mycket på det. Behöver ju förvisso inte haft med MAt att göra... Jag kommer boka privat vul nästa graviditet. Känns helt värdelöst att vara gravid i 4 nästan 5veckor och hinns planera och drömma när graviditeten avstannat långt tidigare. Förstår att du är ledsen! Hoppas vi båda blir gravida igen snarast möjligt!
    Anonym (V15) skrev 2015-01-10 18:57:26 följande:

Beklagar verkligen. Jag fick mf i v 7. På mig blödde jag kraftigt i ca 2 dagar. Var tvungen att lämna sonen på dagis och kände på vägen hur det kom en fontän mellan benen men det var bara att fortsätta gå och lämna honom. Så kom det vi två tillfällen. Bara lite större klumpar än vid vanlig mens. Hade mer ont än vanlig mens men panodil och Ipren + värmekudde så gick det bra. Sen var det mer jobbigt mentalt. Mådde väldigt dåligt flera mån efter när då kollegor berättade om att de var gravida och även vid bf. Tog ett år innan nytt plus (har problem med sköldkörteln och Vc visste ej hur proverna skulle vara för en graviditet, morr). Nu är vi gravida i v15 men första veckorna var väldigt svåra att tro det skulle lyckas denna gång. Nu är jag nervös inför rul att allt är ok. Sen ska jag njuta mer.

Många styrke kramar

Har du inte fått komma på vul och se så allt är bra? Tycker det är jättedumt att detta inte erbjuds som rutin.
  • Anonym (V15)
    Anonym (:() skrev 2015-01-10 19:02:38 följande:
    Har du inte fått komma på vul och se så allt är bra? Tycker det är jättedumt att detta inte erbjuds som rutin.
    Jag började blöda spontant. Ringde då bm. Den som svarade sa att antingen är det någon lite blödning från slemhinnorna eller mf. Bara vänta och se. Ett vul skulle inte hjälpa fick jag till svar . Fortsatte jag blöda eller feber en v efter mf skulle jag få komma in. Fick dock hög feber efter en v. Gick komma in och allt var då borta. Hade någon annan infektion. Beror nog på vart i landet man bor vad man får för hjälp vid mf. MA blir det säkert andra rutiner här jag bor.
Svar på tråden MF/MA vad kommer hända?