Uppfostra era barn, annars håll dom inne!!!
ja var börjar man. Jag bor i ett område där det stökas mycket, av barn i tonåren. Det klottras och skräpas ner, dom skrämmer yngre barn och kör bort dom/slår mobbar. Jag med fler grannar har fått ingripa flera gånger och blir bemött med svordomar och uppkäftigt tal.
På somrarna är barn mellan 6-10 ute till 23-00 Varje dag och väsnas nåt extremt i både trapphus och ute på gården! Två av barnen (ovan nämnda åldrar) är en grannes ungar! Hur sjutton är hon funtad som låter sina skitungar väsnas så och ens vara ute så sent???
Vid ett tillfälle gick jag ut på gården och möttes av ca 7 snorungar. Detta efter att jag ropat från balkongen att dom inte ska väsnas så. Trots varningen fortsatte det och jag gick ner för att be dom visa mig vägen hem till föräldrarna. Klockan var nog 22.00 ca.
En tjej svarar mig kaxigt att jag bor inte här, (nehää vad gör du här då och väsnas?)
Då kommer hennes pappa som tur är gående på väg hem och det visar sig att skitungen visst bor där( hon var väl i 13 årsåldern )
Pappan frågar vad det är frågan om och jag berättar mer än gärna! Jag frågar honom hur han kan låta sina barn hänga ute och vara så respektlösa och allt kommer då fram om vad jag ertappat dom med att göra. Jag låter honom mycket tydligt få veta att jag skuldbelägger Honom som förälder för detta beteende och avslutar med att säga" uppfostra dina barn"
Han skämdes något rejält och bad om ursäkt. Har inte sen dess sett hans två ungar bete sig likadant efter det.
Så min fråga är, Vet ni var era barn håller till om kvällarna? Har ni bra samarbete med barnens skola om hur ert barn sköter sig? Inte bara hur det går i skolarbetet utan hur barnet behandlar lärare och elever? ÄR ni Engagerade föräldrar??
Ni som inte kan svara på det bör verkligen se över ett och annat!! Barnen beter sig inte såhär utan vidare!!!! Håll dom borta från våra barn som vill leva och leka ifred!!!