Panikångest. Du med? Snälla, läs och hjälp!
Hej!
Jag har sen 2 månader tillbaka känt mig konstig. Inte fokuserat, blivit svinfärdig, skakis, otrygg. Jag höll på att krocka en gång, tappade fokus i bilen. Kändes som jag svimmade och sen kom tillbaka till verkligheten och tappade kontrollen. Tvärbromsade på E4:an och sen svängde av. Har sedan dess inte kunnat sätta mig bakom ratten utan att känna mig svimfärdig och att mina ben och armar domnar bort. Jag har aldrig tänkt på denna händelse efter att det hände. Har typ skuffat bort den. Sen har jag kopplat att det kanske är den som fått mig så, (såklart). Men har nu inte kunnat gå ut i gallerior, åka tunnelbana, gå i affärer, åka buss eller att vara med mycket människor utan att känna att mina ben domnar, jag får panik inombords, tappar fokus och blir så svimfärdig. Får bara upp "ring 112" nu dör jag, nu svimmar jag, men sen kommer jag tillbaka en stund igen till verkligheten och det känns bra. Åkte ambulans in en lördag för att jag blev för rädd för mitt beteende och dom gjorde alla tester som gick, jag är helt frisk. Det dom sa att det var, var panikångest attacker. Okej?! Så jag fick en medicin som heter "Setralin actavis" och att jag ska parata med en psykolog. Har tagit medicinen nu i 4 dagar och jag får nästan lite mer ångest ibland, drömmer mardrömmar och får lite panik innan jag ska sova. Känner även att vissa kroppsdelar domnar. Som käken, överarmar. Går hela tiden lite snurrig och "full". Jag har saker i mitt liv som har varit jobbiga, men inte så att jag känner att panikångest attacker ska framkallas. Men som doktorn sa " Du kanske glömmer vissa saker, men inte ditt inre och det kan grävas upp från ingenstans".
Har du också panikångest eller känner igen dig i mig? Har du också tagit denna medicin och hur blev du? Hur fick du bort din ångest?