Har du varit på kollo?
Har du någon gång varit på kollo?
Nej. Däremot var jag på ett och annat musikläger.
Ja, ljuva minnen! Det var sommaren -82 jag spenderade tre veckor på kollo. Minns att vi fick t.ex. 20.- att spendera på lördagsgodis. Då kunde man fortfarande köpa lösgodis per styck :)) Där blev jag utsedd till kollots bästa fotbollsspelare, de andra var som konor och de var djupt imponerade av mina skills!
Vad gällde romantik så minns jag att jag hade lärt mig en låt... "Det finns bara en av mig och det är jag, det finns bara en av dig och det är du... " Minns inte vad den hette men refrängen gick som ovan typ, Kunde den utantill och jag brukade sjunga den för ett par tjejer vid bryggan och de blev väldigt förtjusta av att höra den.. haha. Då upplevde jag på allvar även hur det känns när man bottnar på sjön.... och det är bara sjögräs... "that feeling..." :O Jag sprang över till tjejernas och en tjej följde med ut och så smög vi ut runt husen en stund... skitspännande!
På kollo fick jag också min första riktiga tungkyss av en tjej som envisades med att vi var tillsammans... haha, bl.a. hade vi en kväll en kysstävling där jag och en tjej håll på i 1m24sek typ i andras åsyn där det togs tid... Förresten var vi nog de enda som tävlade vad jag minns nu... haha
Ja, ljuva minnen! Det var sommaren -82 jag spenderade tre veckor på kollo. Minns att vi fick t.ex. 20.- att spendera på lördagsgodis. Då kunde man fortfarande köpa lösgodis per styck :)) Där blev jag utsedd till kollots bästa fotbollsspelare, de andra var som konor och de var djupt imponerade av mina skills!
Vad gällde romantik så minns jag att jag hade lärt mig en låt... "Det finns bara en av mig och det är jag, det finns bara en av dig och det är du... " Minns inte vad den hette men refrängen gick som ovan typ, Kunde den utantill och jag brukade sjunga den för ett par tjejer vid bryggan och de blev väldigt förtjusta av att höra den.. haha. Då upplevde jag på allvar även hur det känns när man bottnar på sjön.... och det är bara sjögräs... "that feeling..." :O Jag sprang över till tjejernas och en tjej följde med ut och så smög vi ut runt husen en stund... skitspännande!
På kollo fick jag också min första riktiga tungkyss av en tjej som envisades med att vi var tillsammans... haha, bl.a. hade vi en kväll en kysstävling där jag och en tjej håll på i 1m24sek typ i andras åsyn där det togs tid... Förresten var vi nog de enda som tävlade vad jag minns nu... haha
Nej, jag ville gärna men så flyttade vi till en annan kommun där det tydligen inte fanns.
Min dotter ska på kollo för första gången i sommar, hon längtar jättemycket :) (hennes pappa har pratat mycket om hur kul det är)
Nej, aldrig. Först var jag för liten, sen gick jag i skolan när det var sommarlov.
Tack o lov inte, hade inte varit nåt för mig. När jag var liten ville jag hellre på ridläger eller nåt men det fanns inte i närheten.
Jag älskade att vara på kollo! Åkte varje sommar mellan jag var 12 och 16. Sen fortsatte jag som praktikant på ett kollo och där jobbar jag fortfarande, 11 år senare. Jag och min sambo träffades första gången på kollo när vi var 14 och han jobbade också vidare där. Vi blev tillsammans fem år senare och nu är vi förlovade och har en son på 1,5 år. Kollo har betytt otroligt mycket för mig!
Ja, det har jag.
Jag och mamma åkte alltid till Spanien varje sommar, men jag var lite avis på alla "sommarbarn i stan", som det kallades. Jag valde då bort Spanien en sommar, för att få åka med ek kompis på kollo!
Jag blev utsedd till "sommarens pratkvarn", haha!
Nja inte kollo men ridläger och 4H läger åkte jag på varje sommar från att jag var 7 år fram till 11.
Ja nästan varje sommar som barn vid västkusten. Har några av mina bästa barndomsminnen därifrån. Fortfarande vän med några sen dess.