• Aje96

Visste du vad du ville bli efter gymnasiet?

Jag håller på att skriva en uppsats som jag valt att kalla "vad vill du bli när du blir stor?" 
    Den handlar om utbildning och att allt inte är över för att man valt en inriktning i livet, utan att man kan ändra sig fram tills den dag man fyller 80 om nu det är önskat :) 
    Ni får jättegärna fylla i ett svarsallternativ och även kommentera om ni vill.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Visste du vad du ville bli efter gymnasiet?
  • Anghammarad

Jag visste aboslut vad jag ville bli just då. Det är rätt långt ifrån det som jag faktiskt gör nu.

• Abbe83

Nej, fyller snart 32 år och vet fortfarande inte vad jag vill bli. En dröm jag har är att bli författare men känns som en orealistisk dröm, svårt att leva på. 

• Palestrina

Ja, det visste jag, även om jag har velat en del både innan och efter utbildningen.

• alltvarupptaget

Nej , bytte linje flera gånger också pga detta.. är nu utbildad kock/servitris men det är inget jag vill jobba med. Har fortfarande ingen aning och är 20

• DinaMii

All tid efter gymnasiet är väl "efter gymnasiet"? Menas frågan om man visste vad man ville bli redan innan man slutade gymnasiet eller om man kom på det långt efteråt..?

Tänkte om det är en skoluppgift måste ju frågeställningen vara tydlig..

• sextiotalist

Ja, jag hade redan bestämt mig under högstadiet och har inte ångrat mig någon gång.

• Mrs LW

Haha nej.. Jag vill arbeta som något av följande:

Barnmorska
    Fotograf
    Illustratör
    Kassabiträde

Som ni ser, rätt olika grejer.. Jag orkar dessutom inte plugga mer så barnmorska blir jag inte.

Mamma till Elliot 30/12-11 och Gravid med syskon, BF 24/7-15
  • Jag är bara jag

Jag var redan nåt efter gymnasiet eftersom jag gick en yrkesutbildning, Att plugga vidare har aldrig fallit mig in trots bra betyg,jag hatade att plugga. Att jag sen inte har jobbat nämnvärt med det jag är utbildad som är en annan femma,det hängde mer på vilka jobb som fanns.

Svar på tråden Visste du vad du ville bli efter gymnasiet?