• Lagerbäck

För oss som det tar lite tid för. Tips och trix. Hjälp

Har bara varit medlem på denna sida snart en månad. Jag läser trådar som personer har skrivit om att planera barn och tycker alla plussar direkt. 
    Så denna tråd är för oss som det tar lite tid för.. Vi behöver lite tips och trix 
    Jag slutade med mina p-piller i Maj förra året. Har inte försökt varje månad eftersom min ålder. Innan jag träffade min nuvarande partner så ville jag inte ha barn. Gillade inte tanken på att " något " skulle växa i mig och gillade inte barn. 

Vi hade varit vänner i ungefär 3 år innan vi började dejta och jag kände första månaderna att det är den här mannen jag vill ha barn med och den känslan är helt underbar! Aldrig känt så. Vi är förlovade och har bott med varandra sen ett år tillbaka. Vi började prata om att försöka i september ungefär. Vi planerade inget utan blev det så blev det. Jag gick på besök för att kolla äggstockarna och allt men dom mådde bra, hade många friska ägg och inga ärr.. Även fast man inte planerar blir man lite ledsen när mensen är sen och det är negativt på stickan.. Trodde aldrig jag känna så. Nu jobbar jag med små barn, förskolebarn. Dom är helt underbara. Jag och min kille har bestämt att 2015/2016 ska bli ett bebisfyllt år. Har ni några tips och trix för att hjälpa det på traven? Snälla kommentera!! 
    Vill tipsa om en app också den heter " Womenlog " den håller kolla på allt åt er. Mens, ägglossning osv. började använda den denna månad och tycker den är bra!

• Svar på tråden För oss som det tar lite tid för. Tips och trix. Hjälp
  • Linae86

Jag hade gärna hängt på här med lite tips och trix och dela erfarenheter. Men jag och min sambo är på första försöket än så länge, så för oss vet jag inte om vi är ett utav dessa par det tar tid för. Dock har jag fått en hemsk känsla av det :/

Hur har ni gjort, har ni kört äl tester eller tempat eller chansar ni bara och hoppas pricka in rätt? :)

• Lagerbäck

Jag har inga äl-test eller så. Känner i mina bröst när jag har ägglossning så jag har tur, behöver inte slösa pengar på sånt haha. Flört 
    Ladda ner appen " Womenlog" Den håller koll på allt. Som jag skrev i mitt inlägg. Äl, mens, fertil, osv. Vi börjar nu i Januari på vårt första försök seriöst!! Har en känsla att det kommer ta tid för oss också.. Vi får följas upp!

• Linae86
    Lagerbäck skrev 2015-01-09 18:53:09 följande:

Jag har inga äl-test eller så. Känner i mina bröst när jag har ägglossning så jag har tur, behöver inte slösa pengar på sånt haha. Flört 
    Ladda ner appen " Womenlog" Den håller koll på allt. Som jag skrev i mitt inlägg. Äl, mens, fertil, osv. Vi börjar nu i Januari på vårt första försök seriöst!! Har en känsla att det kommer ta tid för oss också.. Vi får följas upp!

Ja jag använder oxå den appen. Har använt den ett bra tag bara för att lära mig hur allt fungerar ;)

Spännande! Medeltiden verkar ju vara 1 år ungefär, 20 % som det funkar för första försöket har jag hört. Jag hoppas fortfarande på att jag är en av dom då det tycks dyka upp mer symtom hela tiden. Men det kan ju lika gärna vara att man vill så gärna så man inbillar sig :)

Hur gammal är du om man får fråga det? :)
  • Lagerbäck

Ja. Efter ett år efter försök får man hjälp, varesig problem, ålder osvosv. 
    Jag är 17 år och min kille är 18 år. Jag skulle vela ha barn innan jag är 20 år :)

• Linae86

Jo jag vet men ett år för mig känns sjukt länge då jag väntat i 8 år redan.

Oj, då är ni unga! :)

• Lagerbäck

Ja vi är rätt unga. Känt varandra länge, bott ihop och är förlovade sen 5 månader tillbaka. Kände direkt att det här är killen jag vill ha barn med! Aldrig velat ha barn innan jag träffade D. :)

• BusigaSyrran

jag pratar gärna av mig lite här om du vill :) är 24 o mannen 25. men vi har redan ett barn som blev till på första försöket som är 3år.

men barn nr2 har vi försökt med i 7månader... tagit rosenrot, folsyra osv. använt ägglossningstickor för att se när jag har min mens trots att jag har en app som räknar ut det på ett ungefär men inte alltid det stämmer. nu har jag även fått mensen så blir ju ett 7e försök :( måste hålla på i 1år innan utredning även om vi skall ringa o prata med kvinnokliniken.

• Lagerbäck

ajdå.. Tråkigt att höra. Hoppas det löser sig! '
    Äter också folsyra.. Vet ej om det hjälper men håller tummarna. Vad är Rosenrot?

Svar på tråden För oss som det tar lite tid för. Tips och trix. Hjälp