• Anonym (Blandmissbrukaren)

min partner tycker inte jag behöver gå på möte

Nu tänker jag ta NA möte men min sambo tycker jag är fånig och att jag inte hör hemma där. Är jag fånig?

• Svar på tråden min partner tycker inte jag behöver gå på möte

Jag fattar nu varför han tycker det är löjligt att jag vill gå på möte. Han vill inte sluta missbruka och är rädd att jag ska vara en fanatisk-nyfrälst-nykter. Han är rädd att om jag går på möten så måste han kanske konfrontera sitt eget missbruk och det törs han inte. Fegis.

• Presens
    Anonym (Blandmissbrukaren) skrev 2015-01-08 12:14:17 följande:

Jag fattar nu varför han tycker det är löjligt att jag vill gå på möte. Han vill inte sluta missbruka och är rädd att jag ska vara en fanatisk-nyfrälst-nykter. Han är rädd att om jag går på möten så måste han kanske konfrontera sitt eget missbruk och det törs han inte. Fegis.

Hur tänker du förhålla dig till det då?

Jag vet faktiskt inte. Jag ger honom lite tid att tänka och jag tänker fan vara nykter'

• Presens
    Anonym (Blandmissbrukaren) skrev 2015-01-08 12:26:53 följande:

Jag vet faktiskt inte. Jag ger honom lite tid att tänka och jag tänker fan vara nykter'

Om han inte är på samma linje kommer han tyvärr inte att underlätta din drogfrihet utan undergräva den. Den bistra sanningen!

Du klarar detta! Ingen relation är värd att fortsätta droga för!
  • Anonym (nja)
    Presens skrev 2015-01-08 13:34:22 följande:
    Om han inte är på samma linje kommer han tyvärr inte att underlätta din drogfrihet utan undergräva den. Den bistra sanningen!

Du klarar detta! Ingen relation är värd att fortsätta droga för!
    Så lägger man ansvaret för sin egen nykterhet på någon annan.
    Och det är väl rätt så fel.

Att försöka komma ut ur ett missbruk, medan partnern fortfarande missbrukar, är nog ganska svårt. Men det går!
    Slutresultatet blir väl ofta detsamma, ändp.

TS: gå du bara på NA eller AA möten. Din sambo kan ju följa med om han vill. Också i påverkat tillstånd, bara han inte stör.

Lycka till!

Han vill absolut inte gå på möte. Han vill att vi sk fortsätta, bara sköta det snyggare.

• jagärjagvemärdu
    Anonym (Blandmissbrukaren) skrev 2015-01-08 14:55:47 följande:

Han vill absolut inte gå på möte. Han vill att vi sk fortsätta, bara sköta det snyggare.

Är det verkligen ett sådant liv du vill leva?
  • Presens
    Anonym (Blandmissbrukaren) skrev 2015-01-08 14:55:47 följande:

Han vill att NI ska fortsätta?!

Nej jag vill inte leva ett sånt liv och därför har jag sökt upp NA. Men jag vill leva med honom fast utan droger och alkohol. Jag hoppas kunna inspirera och peppa honom.

Svar på tråden min partner tycker inte jag behöver gå på möte