Min dotter vill inte vara med sin pappa!
Hej!
Min dotter är 3,5 år och är en väldigt pigg och aktiv glad tjej. Underbar på alla vis! Och den jag älskar mest av allt. =)
Bara det att jag (det låter själviskt jag vet) vill kunna vara ensam en liten stund i bland. kunna åka och handla, fika men en vän eller bara få vara...
Är gravid i v 34 nu och känner mig väldigt trött dessutom.
Vi jobbar väldigt olika tider jag och hennes pappa och det funkar ganska bra vad jag förstår när jag inte är hemma och i närheten... Sambon är inte så mycket för att aktivera eller hitta på saker tillsammans med dottern utan det blir mest tv eller gå ut i trädgården en liten runda.
Hon har alltid varit väldigt mammig och det är kanske för att jag var den som gick hemma med henne första 15 månaderna..?
Men när sambon ska ta henne om jag ska lägga mig och vila en stund tex så skriker hon och gråter! Hon vill inte göra någonting med honom och skriker bara att hon vill ha sin mamma och vill inte vara hos pappa!
Det är hjärtskärande både att höra henne bli så väldigt ledsen och upprörd varje gång och sen blir ju klart sambon ledsen när hon inte vill vara med honom.
Jag får inte heller den vilan jag behöver efter ett nattpass när hon är hemma från dagis med sambon.. Hon vill inte alls låta mig lägga mig och sova och sen står hon och ropar och kallar på mig under dagen så jag vaknar väldigt mycket o
Såhär har det varit hela tiden och andra jag frågat säger att det brukar vara i olika faser och kommer att ändra sig...
Börjar bli lite orolig för hur det kommer bli när syster/bror kommer till världen...
Någon som har några idéer om varför det blir såhär och vad man kan göra åt det?