Viktminskning/diet?
Hej!
Har sedan en vecka tillbaka ätit enligt LCHR, har fungerat helt okej. Älskar bröd och pasta, men främst saknar jag brödet och frukostarna är tråkiga :(
Skulle inte kalla mig själv för överviktig utan mer åt det mulliga hållet, vill gå ner ca 7kg, gärna lite mer men det är alltså inte så många kilon det handlar om. Har börjat fundera på om LCHR är rätt för mig eller inte. Som sagt har det fungerat bra men tror inte att det kommer fungera i längden.
Sedan jag blev tillsammans med min nuvarande pojkvän (1,5 år sedan) har jag lagt på mig dessa kilon då jag ätit mycket pizza, gräddsåsar och annat gott. (i allt för stora portioner dessutom utan motion) Jag känner ingen stress med att gå ner i vikt då jag är trivs i min kropp, men jag vill snarare att kilorna ska gå ner istället för upp.
Därför undrar jag nu om det räcker med att jag börjar äta normalstora portioner, tränar (har börjat komma igång igen, ca 4-5ggr per vecka) och byter ut alla kolhydrater till fullkornsvarianter, skippar all grädde och skär ner på allt godis- och chips ätande? Känner att detta är ett alternativ som hade fungerat tusen gånger bättre för mig själv psykiskt. När jag försöker gå på dieter tänker jag på det jämt, börjar må dåligt för vad jag får/inte får äta samt slutar alltid i att jag skiter i det.
Tacksam för svar, ha en bra tisdagskväll allihopa!