• Anonym (Molly)

OBS KÄNSLIGA VARNAS, livmodershinnan?

Hejsan! Vet ej ifall det är rätt forum, men försöker iallafall.

För ca 7månader sedan fick jag ett tidigt missfall ihop med min sambo. Jag hade haft oehörda kramper i magen hela dagen och höll på att svimma av smärta och yrsel. När jag sedan kom hem upptäckte jag en stor klump (cirka 3,5cm x 4cm) liggandes i trosan. Det kom som en chock och blev helt stum. Tog en bild på det jag funnit och åkte raka vägen upp till ungdomsmottagningen. Barnmorskan konstaterade missfallet efter flera om och men eftersom jag inte hade plussat.

Nu till själva saken.

Jag har alltid ätit mina ppiller slaviskt, varje dag samma tid. Men på sistone har jag inte hållt samma ram som innan utan jag tog ca en månads pause från de eftersom jag ville se hur jag upplevde att vara utan dem (blev väldigt irriterad osv). Jag började ta tabletterna igen efter ca 3 veckor och uppehållet var för ca 2månader sedan. Förra fredagen var det tänkt att jag skulle börja på sockerpillerna, 2/1, och förväntad mens den 3-4/1, som dock aldrig dök upp.I morse hade jag en massa kramper som jag då självklart kopplade till den förväntade mensen. När jag sedan stack in på toan på morgonen fann jag det som ni ser på bilden. Konsistensen var som hud, man kunde slita sönder det med en del kraft och det var ej jätteblodigt.

Det har aldrig hänt mig förut under alla dessa år med mens utan endast vid missfallet.

Jag vill bara höra ifall detta är normalt att finna i trosan då och då när man skjutit upp mensen med en månad eller om jag bör använda annat preventivmedel. Tyvärr känner jaf inte så stor trygghet hos ungdomsmottagningen så vänder mig hellre hit!

Ursäkta för ett långt inlägg men ja, jag är ju bara rädd ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-06 15:48
    Fick ej in bilden??

• Svar på tråden OBS KÄNSLIGA VARNAS, livmodershinnan?
  • Anonym (Snälltåget)

Nej du failade med bilden. 

• Tigmatropos

Om det såg ut som en blodfärgad brun/svart korv så var det antagligen en koagel, dvs en stor klump med levrat blod. Dessa får man vid missfall ofta, men man kan även få det om man har riklig mens.

Slemhinnor ser ju ut som massa "mens-slem" och är inte alltid speciellt blodiga.

Är man några veckor in i graviditeten kan man ibland se hinnsäcken och moderkakan, hinnsäcken ser ut som en vitaktig liten ballong om den inte gått sönder.

• Tigmatropos
    Tigmatropos skrev 2015-01-06 23:19:02 följande:

Om det såg ut som en blodfärgad brun/svart korv så var det antagligen en koagel, dvs en stor klump med levrat blod. Dessa får man vid missfall ofta, men man kan även få det om man har riklig mens.

Slemhinnor ser ju ut som massa "mens-slem" och är inte alltid speciellt blodiga.

Är man några veckor in i graviditeten kan man ibland se hinnsäcken och moderkakan, hinnsäcken ser ut som en vitaktig liten ballong om den inte gått sönder.

När jag fick missfall så kom en del koagler, och slemhinnorna kom ut ihoprullade som en korv de med. Såg ganska mysko ut, som om kroppen hade städat ihop en hög och skickat ut..
  • PaLo

Jag sköt alltid upp min menstruation med hjälp av p-piller. Tog 3-4 kartor i rad utan sockerpiller emellan. Aldrig råkat ut för den klump du beskriver. Så låter mer som ett missfall.

När du började med dina p-piller igen gjorde du då det på mensens första dag som man ska göra? Annars kan ju det vara en av orsakerna till att det inte fungerade som preventivmedel just denna gång..

Svar på tråden OBS KÄNSLIGA VARNAS, livmodershinnan?