• calipp0

BB väska tråd

Å så kommer ytterligare en sån där tråd pm BB väskans innehåll. Vi får se hur många som är villiga att ge tips :)

Var snart 7 år sedan jag packade min första och minns att jag tog med mig massa saker som en användes så nu vill jag ha tips på ALLT NÖDVÄNDIGT ;)

Googlat runt så mkt så blir helt virrig i skallen av att sammanfatta alla listor

Tack på förhand

• Svar på tråden BB väska tråd
  • Bubbel85

hade en lite längre kofta som täckte rumpan med mig. Var väldigt skönt när vi hamnade på bb och sen patienthotellet. Var inte smart nog att ta tjocka mjukisbyxor utan endast tunna så det syntes så tydligt att man hade jätteblöja :) haha hursomhelst kändes den bekväm att slänga på sig när man gick omkring på sjukhuset.

• isabellab

Håller med! Lång kofta och necessären var det bästa jag hade med mig.

Sen var datorn ett plus så man kunde titta lite på nyheter osv, men vi stannade tre dagar så behövde fördriva tiden lite.

Bubbel85 skrev 2015-01-05 23:58:28 följande:

hade en lite längre kofta som täckte rumpan med mig. Var väldigt skönt när vi hamnade på bb och sen patienthotellet. Var inte smart nog att ta tjocka mjukisbyxor utan endast tunna så det syntes så tydligt att man hade jätteblöja :) haha hursomhelst kändes den bekväm att slänga på sig när man gick omkring på sjukhuset.

• Jeanetteemilia

Tjocka sockor som inte glider av fötterna!  Linne istället för t-shirts så kan man ha kofta till efteråt jag har iaf alltid svettats som en tok efteråt och det har varit guld värt för mig att ha linne. 
    Ngt jag alltid glömmer är hårborsten samt schampo & balsam. Inte så kul att tvätta håret med sjukhusets schampo... är mer som avfettningsmedel...

Kläder i lite olika storlekar/typer till bäbis, man vet aldrig riktigt vilken kroppsform de har när de kommer ut.

• jmynt

Våtservetter! Sjukhusets papper är inte alltid så skönt att torka sig med precis efter en förlossning.

Hårborste, shampoo o balsam. Kläder till dig o bebis. Gott om bekväma trosor. Om man som jag ska föda i en kuststad är flaskvatten ett hett tips. Babyskydd för hemresan. Div. Hygien prylar.

• Tigmatropos

Jag har packat

Kläder till mig och bebis (pappan får inte stanna över natten)
    Tandborste/tandkräm
    Filt till bebis
    Tofflor
    Kamera med nyladdat batteri
    Bok eller annat tidsfördriv
    Det som alltid hänger med i handväskan, dvs mobil, plånbok mm.

Ta inte med dig för mycket rammel och rat, man behöver inte så mycket som en del verkar tro.
  • nov12

Jag är väldigt frusen av mig så hade med långa benvärmare båda gångerna. Första förlossningen tog tid så då var de guld värda, andra gången gick så fort att jag inte behövde dom.

Sen schampo, tvål och duschcreme :) skönt att duscha efter.

Svar på tråden BB väska tråd