• Onix

Hjälp mig med barnvagn!

Nu behöver jag eran hjälp! Jag har just nu en cresent comfort som fungerar bra men den tar mycket plats och är tung. Jag söker därför efter en till vagn som jag kommer kunna använda i sommar. Kraven är då att det ska vara ett sittvagn och att den ska ha en vändbar sittdel. Den ska vara lätt och smidig att ta med sig och så är det ett måste att den ska ha svänghjul! Det är väl de största kraven. Har kikat lite på brio smile och tycker den uppfyller mina förväntningar men den är i de dyraste laget.

• Svar på tråden Hjälp mig med barnvagn!
  • Malima

Vi har en brio sing och den är väldigt stum(nästintill obefintlig) i fjädringen. Jag har bara sett bilder på smile och tycker att den känns väldigt lik. Jag tycker inte att den är så skönt att köra av den anledningen och barnet skumpar ganska mkt. Beror ju såklart på hur och var man använder den, men jag har stört mig på det även om vi mest använder den i stan. Det blir ju så även om man kör på ex kullersten.

• solskenskaka

Var ute och kollade lite på vagnar idag. Tror Brio smile är bland det billigare man kan hitta om man vill ha just vändbar sittdel. Själv väljer jag mellan Brio go (som ska ha bättre komfort än smile) och en Bugaboo cameleon. Kikade också på Emmaljunga Viking som är liknande. Lutar åt Brio go eftersom den ska vara lättare att fälla ihop. Dock dyrt så jag letar begagnat,finns en hel del!

• Grus grus

hittabarnvagn.nu kan du själv välja kriterier du vill att din vagn ska ha, så kommer det upp alternativ.

Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog
Svar på tråden Hjälp mig med barnvagn!