• Kakan71k

graviditets-symptom som försvann??

Hej! Jag är 43 år och har just gjort min tredje IVF i Danmark.
    I flera månader har jag kämpat med att rena kroppen på olika sätt så jag ska få till åtminstone 1 ägg som är befruktningsdugligt.Och det lyckades!
    Men nu är jag så ledsen för de tydliga symptom jag hade för bara några dagar sedan är helt försvunna:( Vill höra om det är nån mer här inne som upplevt liknande:

Ruvardag 2 var Nyårsafton - väldigt ont i magen med ilningar och dragningar, tror att ägget fäster(2-dagars odling)

Ruvardag 4- oerhörd hunger, förhöjd puls och hjärtklappning.Bokstavligt talat känns det som nån har invaderat min kropp! Väldigt ömma bröstvårtor(har varit gravid i unga dar och det där med bröstvårtorna misstar jag mig inte på..)

Ruvardag 5- det onda i bröstvårtorna helt försvunnet.Nu bara vanligt öm och det skyller jag på Lutinus som jag förr blivit lurad av vad gäller både ömma bröst och illamående..Den förhöjda pulsen finns kvar, känns som jag druckit Red Bull med kaffe ungefär.

Ruvardag 6- samma som ovan

Idag är det ruvardag 7 och min puls och hjärta är tillbaka i sin vanliga rytm.Brösten ömmar bara lite och inget i bröstvårtorna.

Sover dåligt om nätterna och är vaken flera tim av och till.Inte trött.

Är det redan kört? Kan kroppen ha reagerat så starkt mot det främmande embryot att det stötts ut?
    Ruvardag 4 hade jag mkt att göra och for runt, tänker om jag ändå bara tagit det lugnt och vilat, då kanske det fungerat..

Väldigt tacksam om nån orkar svara!

• Svar på tråden graviditets-symptom som försvann??
  • Jag är bara jag

Symtom går aldrig lita på-inte åt nåt håll faktiskt. De kan vara många och man är inte gravid,inga och man väntar tvillingar,de kan komma och gå och inget behöver vara fel. Och du kan absolut inte orsaka embryots död genom ditt leverne! Glad  Det är tortyr att ruva och nervöst att vara gravid,men man får försöka gå igenom det med förståndet i behåll. Grattis till graviditeten-en bedrift i din ålder!  {#emotions_dlg.flower} Och lycka till!

• Kakan71k

Tack, men jag vet ju ännu inte om jag blivit gravid....som sagt hade jag tydliga tecken, men de är nu borta...ruvardag 7.

• Jag är bara jag

Äsch,läser och skriver som en kratta idag. Grattis till ET och fortsatt lycka till! Lita inte på symtomen är huvudbudskapet. De säger ingenting. Glad Ibland är det symtom efter behandlingen också och de ska ju försvinna s.a.s.

• Kakan71k

Någon mer som haft hög puls och/eller hjärtklappning tidigt i graviditeten?

Är detta ett tecken på att kroppen reagerar immunologiskt mot embryot?

• Jag är bara jag

Jag hade hjärtklappning sist jag ruvade,men det är enda gången av mina 6 ruvningar. Inte farligt alls för embyot,det är inte i kontakt med dig än. Och ja,jag frågade min läkare så det är vad han sa och inte vad jag hittar på.

• Bengalen

Det är alldeles för tidigt att redan känna några symptom. Embryot har ju precis börjat implantationsprocessen och tidigast om ett par dagar börjar kroppen utsöndra HCG. Fram tills dess är det du känner bara biverkningar av medicinerna, så oroa dig inte onödan.

Du kan titta här på utvecklingen av ett 5-dagars odlat embryo och har du ett 2-dagars får du ju lägga till 3 dagar.

http://www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer

Lycka till med ruvningen! Jag håller tummarna för ett fint plus vad det lider.

• Kakan71k

IVF-are se hit! Är orolig över symptom som nu försvunnit:(

Också orolig över att kliniken gjorde Assisted hatching..får en känsla av att detta kan innebära att mitt 2-dagars embryo kläckts för tidigt och dött!

Nån som har fått gjort Assisted på ett 2-dagars ägg och blivit gravid?

När man odlar till blastocyst förstår jag att man ibland gör AHA- blastocysten ska ju kläckas direkt när det kommit in i livmodern.
    Men att göra hål i skalet på ett 2-dagars verkar ju galet när jag tänker efter!

Assisted hatching
Svar på tråden graviditets-symptom som försvann??